maandag 9 maart 2020

Eerste week no eating out challenge

Sander en ik zijn al ruim een week bezig met de no eating out challenge. Dit houdt in dat we deze maand niet buiten de deur eten en ook geen afhaalmaaltijden of bezorgmaaltijden eten. Daarnaast hebben we afgesproken dat we ook niet cheaten door tussendoor naar de supermarkt te gaan voor iets lekkers.

Misschien zijn jullie benieuwd hoe het deze eerste week is gegaan.

Op zich is het tot nu toe allemaal goed te doen. Door niks buiten de deur te eten wat je wel geconfronteerd met hoe vaak je normaal gesproken even snel iets haalt. Ook merk ik dat in mijn sociale leven best wel veel draait om buiten de deur eten of drinken. Ik heb deze week al 3 keer een uitnodiging af moeten slaan van mensen die iets te eten met me wilden halen. Het is dan best lastig uitleggen waarom je dat niet doet.

Het moeilijkste moment vond ik bij de zwemles van Tobias. Normaal gesproken haal ik even een kopje koffie of een roze koek om de tijd te doden. Ik vind wachten bij het zwembad echt het minst fijne moment van de week en die koffie of koek maakt het nog een beetje goed. Maar deze week is het zonder ook gelukt. Ik vond mezelf wel een beetje zielig * dikke knipoog *

Uiteindelijk is het me 1  keer niet gelukt om me aan de challenge te houden. Ik ging met een vriendin naar IKEA toe en heb daar een vegetarische hot dog gehaald, omdat we daar rond lunchtijd waren. De rest van de week is het prima gegaan.


13 opmerkingen:

  1. Ik kan het me voorstellen ja. Kopje koffie ergens drinken is inmiddels bijna 'normaal' ofzo..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me hier dus niets bij voorstellen. Voor ons is het buiten de deur eten juist iets speciaals en dat gebeurt misschien alleen met speciale gelegenheden, Ik ben me dus nu al aan het verheugen op juni als we 30 jaar getrouwd zijn en we gaan uit eten. Ook een kopje koffie bij de zwemles of zo heb ik nooit gedaan. Ik vind dat zonde van mijn centen en zo'n uurtje was zo voorbij door te kletsen met de ander wachtende ouders.
    Iets vaker word wel eens eten gehaald bijv. chinees of pizza besteld maar als ik zo terug denk is dat volgens mij dit jaar nog niet gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja maar als je 30 jaar getrouwd bent zijn wij denk ik ook niet van dezelfdde generatie. Millenials eten wat vaker buiten de deur ;)

      Tegenwoordig word er weinig meer gekletst, iedereen zit op zijn telefoon. Vind ik wel jammer.

      Verwijderen
    2. Dat kan ik was net 20 toen ik trouwde dus jij bent inderdaad jonger.
      Misschien is dat wel een van de redenen waarom nu vaak mensen in de problemen komen het veel buiten de deur doen. Zoals ik al zei is uit eten voor ons echt een uitzondering en dus ook een extra leuk. Maar ook en bakje koffie kan je gewoon thuis doen met vrienden evt met een lekker broodje erbij.
      De laatste zwemles was 10 jaar geleden toen waren er al telefoons maar wat let je om een gesprekje aan te gaan met iemand die een telefoon in zijn handen heeft, wie weet word het wel gezellig heel zeker als je dan ook nog en roze koek uitdeelt ;).

      Verwijderen
  3. Heb je die 3 uitnodigingen dan echt afgeslagen? Of heb je ergens afgesproken waar je gewoon je eigen kop thee kon drinken (bijv)?
    Want de challenge om gezondheids- of financiƫle redenen snap ik wel, maar niet ten koste van evt sociale dingen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1 uitnodiging heb ik echt afgeslagen, omdat de anderen wel buiten de deur gingen lunchen, maar toen hebben we een dag later wel afgesproken, dus het was niet zo erg :) Gebeurt wel vaker dat ik nee zeg, omdat ik dan wat anders te doen heb. We zien elkaar gelukkig genoeg

      Verwijderen
  4. Ik snap je heel goed. Bijna dagelijks lunch ik buiten de deur. Surinaams,fast food, Aziatisch. Denk zo'n 30 euro per week extra kwijt te zijn. Als ik op kantoor eet, ben ik gemiddeld 4 euro kwijt voor een warme maaltijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps, ik ben juist afgelopen week twee keer uit eten geweest. Dat is echt wel een uitzondering hoor. Er gaat ook wel eens een maand voorbij dat ik niet uit eten ga.
    Een kop thee of een koek ergens halen doe ik bijna nooit meer. Treinreizen waren mijn zwakke moment: tegenwoordig zorg ik voor een thermoskan thee en een bakje nootjes in mijn tas als ik ga treinen. Misschien een idee voor bij de zwemles of mag je geen zelf meegebrachte etenswaren nuttigen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat mag wel. Misschien doe ik dat de volgende keer inderdaad wel :)

      Verwijderen
  6. Het lijkt me nog best lastig als ik het zo lees. Ook omdat het in je omgeving als ik het goed begrijp best de gewoonte is om buitenshuis te eten. Hier op het platteland is dat niet, en daardoor is het voor mij ook niet zo moeilijk om het zelf niet te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat je zou kunnen doen, is kijken naar alternatieven waar je ook vrolijk van wordt. Bak of koop iets lekkers en neem het mee naar de zwemles of zo. Ik heb regelmatig wedstrijden met mijn hond en had eerst de gewoonte om dan standaard lunch te kopen in de kantine. Vervangen door brood werkte voor mij niet als ik mensen met friet en broodjes kroket zag lopen, maar een bak pastasalade of wraps van thuis vind ik net zo lekker! Dan voelt het niet meer als een opoffering.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een heel goed idee. Volgende week zet ik lekker roze koeken op de boodschappenlijst en dan neem ik mijn eigen roze koek mee ;)

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)