zondag 5 april 2020

Bezorgbundel en boodschappen voor anderen doen

Iedereen die wel eens online boodschappen doet zal het vast zijn opgevallen: het is momenteel een flink karwei om een tijdvak voor je boodschappen te regelen. Als je een open tijdvak ziet, moet je toeslaan! Anders is ie voor je het weet alweer door een ander ingepikt. ;) 

Aangezien ik momenteel boodschappen doe voor 3 huishoudens (mijn oma, mijn ouders én uiteraard voor onszelf!) heb ik dus besloten om een bezorgbundel aan te schaffen bij 's lands meest populaire grootgrutter. Het kost ons ongeveer een tientje per maand, wat ik normaal gesproken wel zonde vind, maar momenteel toch wel even de moeite waard. Bovendien wilden ouders er ook wel aan meebetalen. 

Voor dat tientje per maand staat er vanaf 22 april wekelijks een tijdvak voor ons gereserveerd, zodat we zeker weten wekelijks terecht kunnen bij AH. Dit is voortaan op de woensdagen. Bovendien hoeven we dan nog maar voor 50 euro te bestellen in plaats van de 70 euro die je zonder bundel betaalt. Al verwacht ik niet dat we snel onder de 70 euro zullen zitten momenteel, toch is het wel handig voor eventueel wat kleinere boodschappenrondes. 

Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. We gaan in elk geval..... 


8 opmerkingen:

  1. Ik bestel boodschappen altijd online en heb al jaren een bezorgbundel. Naast m'n baan heb ik een bijna-peuter en met hem naar de suup gaan vind ik echt heel k*t. Duurt 3x zo lang en de dag dat ik kan gaan (vrijdag) is het ook nog eens afgeladen met allerlei vrouwtjes die met elkaar gaan babbelen en kinderen die hun eigen karretje mogen (de horror). Kortom: ik kwam altijd bloedchagrijnig thuis, totdat het werd bezorgd, door altijd aardige jongens die het tot in de keuken brengen en soms zelf helpen uitpakken. Het is me die 10 euro per maand dik waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik me voorstellen inderdaad. Normaal gesproken ging ik vaak onder schooltijd, dat scheelt echt enorm qua drukte. Toen Tobias nog mee moest was boodschappen doen zeker niet mijn hobby. Nu nog niet, overigens, maar het is wel minder vervelend geworden.

      Verwijderen
  2. Boodschappen voor anderen doen mag helaas niet met een bezorgbundel. Want dat loopt AH wel heel veel servicekosten mis. https://www.ah.nl/algemene-voorwaarden#bezorgbundel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je het zegt, ik zal het niet meer doen!

      Verwijderen
    2. Ik heb net even met de klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd, en in dit geval mochten ze een uitzondering maken. Het is natuurlijk niet de bedoeling om misbruik te maken en met meerdere mensen in de straat gebruik te maken van 1 bezorgbundel, maar dat doen wij ook niet.

      Verwijderen
  3. Wij hier ook sinds een week een bundel. Ik kan je aanraden om af en toe de app te checken, bijna dagelijks zie ik weer nieuwe bestelmomenten vrij komen. Dan kan je misschien eerder al een tijdvak reserveren. Ik laat nu twee keer per week bezorgen. Ook voor 4 huishoudens. En het bevalt heel goed. Ik ben bang zelfs te goed ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als aanvulling op mijn post. Ik bestel de boodschappen mee voor ouderen, die nu niet naar de winkel durven, en niet handig zijn met computers en andere zaken als pinnen aan de deur, of die gewoon niet aan 70,00 boodschappen komen. Zodra het weer kan, zal ik ook alleen weer voor mezelf bestellen. Het zijn bijzondere tijden, en sommige dingen moeten maar even zoals het nu is. Het is ook zeker niet mijn bedoeling om misbruik te maken, maar ik zie ook even geen andere oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat hebben wij ook, Mina. En AH haalt er alleen maar meer winst door, want als ik het niet zo zou doen, dan zou ik toch echt mijn boodschappen allemaal bij de Lidl halen ;)

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)