zaterdag 4 april 2020

Week 3 thuisschool

De derde week thuis zit erop. Deze week verliep nogal chaotisch. Ik denk dat het vooral aan mijzelf lag. Ik had er niet zo'n zin in en voelde me een beetje down. Dus ik heb Tobias wat meer zelfstandig laten werken en me er niet teveel mee bemoeit. Dit leek goed te gaan, maar door een foutje van mijn kant had Tobias toch niet alles af gekregen. Nu moet ik hier ook wel bijzeggen dat de juffen opeens besloten dat het werk na anderhalve week moest worden ingeleverd ipv 2 weken, dus wat dat betreft hebben we het eigenlijk niet eens zo slecht gedaan, bedenk ik me nu net. Maargoed. Toch niet echt een heel tevreden gevoel over deze week.

Voor volgende week komt er gelukkig wat meer structuur in het schoolwerk. Dat is voor ons allebei prettiger. We hebben van de juf een weekplanning gekregen waar precies opstaat welke opdrachten op welke dag moeten worden gedaan. Ik denk dat dit ons wel gaat helpen om de dag weer iets gestructureerder te laten verlopen.

Daarnaast gaan we ook weer wat strenger erop toezien dat iedereen zich bijtijds aankleed, want de afgelopen week heb ik toch wel vaak tot 10 uur in mijn pyjama rondgelopen en dat helpt ook niet echt mee om het goede voorbeeld te geven en een actieve lifestyle na te streven.

Tobias schrijfwerk gaat nog steeds vooruit trouwens, dat is fijn!




2 opmerkingen:

  1. Relax. Je zoon zal echt geen strafwerk krijgen als zijn werkjes niet af zijn. En jij ook niet.
    Het is een nare crisis, het is een crisistijd. Eerste en belangrijkste is dat jullie je goed voelen en kunnen functioneren. Een strak schema van een juf draagt niet bij aan het welzijn.Laat het wat meer los. Tot tien uur in je pyjama,dat mag best. Een ander ritme mag ook. Je bent Tobias zijn juf niet, je bent zijn moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thuisschool is leuk, maar het wordt ook wel weer tijd dat ze naar school gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)