zaterdag 16 mei 2020

10 kilo afgevallen

Vandaag begon de dag met heel leuk nieuws: ik ben officieel 10 kilo kwijt! Hier heb ik ongeveer 9,5 maand over gedaan.

Het startsein om af te gaan vallen kreeg ik in Disneyland: ik stond in de rij bij een attractie en toen werd me gevraagd of ik toevallig zwanger was, omdat ik dan niet mee kon in de attractie. Dit vond ik natuurlijk niet leuk om te horen. Al snap ik de verwarring wel, want helaas slaat vet zich bij mij wel vooral op mijn buik op (en gaat daar ook het laatst weg, helaas!)


Tijdens deze vakantie las ik ook het boek mindful afvallen. Ik weet niet waarom. maar iets in dit boek "klikte" waardoor het me opeens lukte om gezondere keuzes te maken en te stoppen met eten als ik vol zat of zelfs nee te zeggen tegen eten.

Langzaamaan viel ik elke maand ongeveer een kilo af. In maart leek het even mis te gaan en begon ik weer aan te komen, maar toen heb ik besloten om opnieuw te beginnen met de oefeningen uit dit boek en daarnaast ook weer te gaan sporten.

Het effect is er zeker. Ik ben megatrots op mezelf!


20 opmerkingen:

  1. Wow! En wat een verschil!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte met dit resultaat! Ik vind het echt knap van je, zeker om in deze stressvolle tijd vol te houden! Je bent terecht trots op jezelf.
    Een anonieme meelezer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super knap! Ik ga het boek eens bekijken. Wat voor soort die je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe sinds kort 3 keer per week bodypump, daarnaast wandelen en fietsen :)

      Verwijderen
  4. Wat goed van je! Het is zo belangrijk om iets te vinden wat voor jezelf werkt. Top! Logisch dat je trots bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je mag trots zijn op jezelf. Knap hoe je het doet. Ik ben al m'n halve leven aan het lijnen maar het lukt me nooit zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi resultaat. Dat heb je mooi zelf voor elkaar gekregen. Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat ontzettend goed! En wat een verschil zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Staat je supergoed en langzaam heeft als voordeel dat je huid ook de tijd heeft om mee te gaan. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd! Dat klinkt als een heel gezond en duurzaam tempo. Zo knap ook dat je doorgezet hebt toen het even mis leek te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super goed gedaan, je zult je vast ook veel fitter voelen. Houden zo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd! De methode die bij je past vinden is het belangrijkste als je success wil hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed van je , dat je zo gezond bezig bent !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat knap! Je ziet er fantastisch uit!
    Jij sport toch met les mills on demand?
    Ik twijfel daar ook over. Zou je daar misschien een keer iets meer over willen vertellen?
    Zijn bijv de dans lessen leuk?

    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor, natuurlijk. Ik zal er een blogje over schrijven.

      Verwijderen
  14. geweldig, daar mag je trots op zijn. Je ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een groot verschil! Goed gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)