woensdag 20 mei 2020

Nieuwe recepten uitproberen

Sinds kort heb ik op Netflix een nieuw programma ontdekt: Nadiya's time to eat. In dit programma deelt een heel leuke dame, Nadiya, haar snel-klaar recepten. Ik vind het geweldig om naar te kijken, ze is zó enthousiast over alles wat ze maakt en geeft inderdaad goede tips om snel en lekker te koken met ingredienten die je in je keukenkastje kunt bewaren. Deze Netflix-serie is trouwens gebaseerd op een kookboek dat Nadiya heeft geschreven met dezelfde naam.

Ik vind dit programma dusdanig motiverend dat we zelfs al een aantal van de recepten uit hebben geprobeerd. Gister maakte ik bijvoorbeeld deze lekkere egg-rolls:



Het recept is heel gemakkelijk te maken:

Je klopt 3 eieren los met wat zout, peper en knoflookpoeder. Je snijdt wat champignons en zongedroogde tomaatjes in stukjes (andere groentes kan ook!). Vervolgens bak je het ei met de champignons en zongedroogede tomaatjes erin. Ondertussen smeer je een tortilla in met een dun laagje tomatenpuree. Als het ei bijna droog is, leg je de tortilla er bovenop en drukt hem een beetje aan. Als laatste draai je het ei + tortilla om, en bakt de andere kant van de tortilla kort aan. Daarna haal je het uit de pan en rolt het op met de tortilla aan de buitenkant.

In totaal is het ongeveer 5 minuutjes werk en het was erg lekker. Je kan het ook 's morgens maken om mee te nemen naar je werk. :)


Kijken jullie wel eens kookprogramma's?

4 opmerkingen:

  1. Niet veel meer. Toen ik nog alleen woonde keek ik veel BBC programma's, o.a. zaterdagmorgen 2 uur soms.
    Maar na een tijdje gaat het ook vervelen en nu kijk ik nooit meer. Ik hou wel van koken en heb 50 jaar ervaring in zelf koken maar met oma deed ik ook al veel, dat talent heb ik wel van haar geerfd, mijn moeder was meer van AGV.
    Gisteren heerlijke rode kool gemaakt met chinese 5-kruidenpoeder, kokosmelk en ketjap, was heerlijk en vond het veel lekkerder dan de versie met appeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor de tip, kijk eigenlijk nooit netflix, maar ik vind Nadiya zo leuk mens, ik ga kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker! Nee, ik kijk nooit kookprogramma’s. Ik ben wel geweldig goed (🤭) in koken met wat ik in huis heb. Dat leidt soms tot de vreemdste combinaties maar smaakt mij altijd prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je maakt me nu wel nieuwsgierig! Ik ga denk ik ook maar eens kijken dan.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)