vrijdag 19 juni 2020

(Niet?) op vakantie met Vacansoleil

Wij zouden eigenlijk in de meivakantie op vakantie zijn naar Disneyland. Helaas heeft de corona roet in het eten gegooid, zoals bij veel mensen natuurlijk. Er werd ons een voucher beloofd van Vacansoleil, via wie we een sta-caravan hadden geboekt. Deze voucher hebben we, na een flinke tijd wachten, vorige week ontvangen.

Wij helemaal blij, want we wilden graag een weekendje naar Toverland gaan. Vandaag probeerden we dus te boeken, maar het voucher-systeem werkt nog niet. Nu zitten we dus met de vraag of de boeking nou wel of niet doorgaat? Het is allemaal erg onduidelijk. 

Daarnaast is de klantenservice van Vacansoleil ook niet bereikbaar. We hebben meerdere keren geprobeerd te bellen, maar je krijgt alleen maar een bandje dat de wachtrij voor de telefonie vol is, en dat ze je dus niet te woord kunnen staan. Aangezien ik zelf jarenlang op een klantenservice heb gewerkt weet ik wat dat betekent: de telefoonlijn is afgesloten om de enorme wachtrij bij de email weg te werken. 

Waarom ik dit post? Ten eerste omdat ik even mijn frustratie kwijt moest, maar ook omdat ik mensen wil waarschuwen: blijf niet proberen om telefonisch contact op te nemen met Vacansoleil, want ze cashen nu per gesprek 70 cent, maar je wordt er niet te woord gestaan!



Ik ben wel benieuwd of andere reisorganisaties hun zaakjes wat beter hebben geregeld.... Het is natuurlijk ook een heel vervelende situatie, maar zo'n radiostilte maakt het niet beter. 

4 opmerkingen:

  1. Wat heb je dan aan een voucher, zou je je geld terug wilen. Ik wel in jouw geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben destijds voor een voucher gekozen, omdat we het bedrijf nog wel wilden steunen. Als ze het aan iedereen terug moeten betalen gaan ze misschien failliet. Maar zoals het nu gaat had ik inderdaad liever mijn geld terug gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O dat is niet zo klantvriendelijk. Ik snap wel dat dit onverwacht is, maar een beetje bedrijf moet dat toch wel wat beter aankunnen? Wij hebben center parcs voucher, dat ging toch wel iets netter. Al is het voorlopig voor ons geen centerpiece nu alles nog maar op halve kracht open is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsjonge wat vervelend zeg! Dat hebben ze niet goed geregeld vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)