woensdag 8 juli 2020

Avondvierdaagse lopen

Ergens in de laatste maanden van het schooljaar wordt de avondvierdaagse altijd gelopen met school. Vorig jaar deed Tobias voor het eerst mee, en na afloop had hij gezegd dat hij in groep 3 ook zeker weer mee wilde lopen, om zoveel mogelijk medailles te verzamelen. 

Helaas gooide corona dit jaar roet in het eten en werd de plaatselijke avondvierdaagse afgelast. Maar gelukkig is er een alternatief bedacht: avondvierdaagse home edition. Hiermee kun je wandelroutes krijgen die je vanuit huis kunt lopen. Als je binnen 2 weken 4 van deze routes loopt, kun je alsnog een medaille van de avondvierdaagse verdienen.

Gister hebben wij de eerste route gelopen. Het is natuurlijk niet te vergelijken met de gezelligheid en saamhorigheid die je bij een normale avondvierdaagse ervaart, maar het is toch leuk dat we op deze manier toch nog enigszins mee kunnen doen. 

Wisten jullie al van deze optie? 

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk! En een goede stimulans om meer te bewegen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk he! Het is zeker niet zoals de gewone vierdaagse, maar mijn nichtje (sinds een weekje 7, en nu nog in groep 3) is er maar al te blij mee!
    Ze wilt natuurlijk geen medaille missen, dit wordt haar 2e.

    Ook bij hun is deze mogelijkheid. Vind het wel super leuk, het is een mooi alternatief.

    Heb wel van mijn zus begrepen dat de medaille al binnen is, wat mijn nichtje niet weet, maar ze gaan uiteraard gewoon netjes lopen in de 2 weken.
    Ik geloof dat zij tot eind van de zomer vakantie hebben.
    Dus hoe eerder mijn nichtje start, hoe eerder ze hem zal ontvangen.

    Ze heeft het momenteel alleen in de laatste 2 schoolweken erg druk met ook nog afzwemmen voor haar C diploma (wat net door Corona niet doorging)
    En audities waar ze voor gevraagd is door haar dansschool.
    Maar daarna gaat ze er meteen mee starten, en ik ga zeker een keertje meelopen, want dat heb ik vorig jaar ook gedaan (mijn zus haar gezin, en mijn moeder zijn de enige mensen die ik ivm Corona zie)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je ook een keertje meeloopt. Alvast veel plezier. Wel grappig dat ze de medaille al in huis hebben, ik kan me ook wel voorstellen dat de organisatie het niet helemaal bijhoudt of de dagen ook echt worden gelopen.

      Verwijderen
  3. Wat leuk dat ze een alternatieve versie hebben bedacht! Ik vind het elke keer weer bijzonder hoe creatief mensen kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)