maandag 13 juli 2020

Eet als een expert

Omdat ik nog een paar kilo kwijt wil hou ik via de app eetmeter van het Voedingscentrum bij hoeveel ik eet. Hierbij probeer ik zoveel mogelijk gebruik te maken van producten die in de schijf van vijf zitten. Opzich gaat dit best goed, alleen het enige waar ik tegenaan liep is dat ik ook wel eens een beetje wil snacken en ik had weinig inspiratie voor snacks met ingrediënten uit de schijf van vijf.

Gelukkig kwam ik tijdens een bezoek bij mijn zus een oplossing tegen: het boek Eet als een expert - party time. Hier staan allerlei feestelijke recepten in mét ingrediënten uit de schijf van vijf.  Ik mocht het even van haar lenen en heb inmiddels al meerdere recepten uitgeprobeerd, zoals espresso-chocolade bananenbrood, hapjes met dadels, fruitspiesjes en een eenpansgerecht met bonen. Allemaal erg lekker!

Op deze manier wordt het nog eens extra gemakkelijk om gezonde keuzes te maken :)

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een dubbel gevoel bij gezonde hapjes als deze, want voor je lichaam(sgewicht) maakt het niet uit of je hapjes maakt met bijvoorbeeld dadels (veel fruitsuiker) of met gewone suiker. Je wordt even dik van suiker, ongeacht de herkomst.

    Wel merk ik dat ik het lekkerder vind en met meer zorg bereid en opeet, dan gewoon 'een handje snoepgoed' of iets dergelijks.

    Ik gebruikte de app MyFitnessPal om m'n calorie-inname bij te houden. Dit deed ik sinds januari. Inmiddels ben ik op gewicht en hou ik het niet meer echt bij. Af en toe zoek ik een maaltijd op, om even te checken, maar verder heb ik het nu wel in m'n hoofd zitten. Ik blijf dan ook goed op gewicht nu en schommel binnen een kilo. Erg blij mee!

    Veel succes met die laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig zeg! Dit boek ga ik eens opzoeken in de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)