zaterdag 3 oktober 2020

Bij de Scouting

 De afgelopen weken is Tobias bij de Scouting wezen kijken. Dit is elke week op zaterdagmiddag, 2 uurtjes per week. Hij mocht 4 keer gratis meekijken om te bepalen of hij het leuk vindt om bij de Scouting te gaan. Vandaag was de laatste keer, maar hij wist eigenlijk vorige week al dat hij graag lid wilde worden. Dus gingen we vandaag al met het ingevulde inschrijfformulier naar zijn laatste proefles. 


Ik heb zelf vroeger ook op Scouting gezeten, ongeveer vanaf mijn 7e tot mijn 14e. Nu Tobias ook bij de Scouting gaat, komen er daardoor bij mij ook veel leuke herinneringen naar boven aan dingen zoals broodjes bakken boven een kampvuur, insignes halen, droppings, leren omgaan met kompas en natuurlijk de kampen. Scouting was voor mij echt een uitlaadklep. Achteraf vind ik het eigenlijk jammer dat ik ermee ben gestopt! Maargoed, op dat moment wilde ik graag gaan volleyballen, en de bijeenkomsten van Scouting vielen op dezelfde tijden als de wedstrijden van volleybal, dus dat ging niet samen. 


Tobias vindt vooral het verzamelen van insignes heel erg interessant. Dit herkende hij van het tekenfilmpje Phineas and Ferb, en daardoor had dit direct zijn interesse. En geloof het of niet, maar tijdens de derde bijeenkomst heeft hij dus al zijn eerste insigne verdient, zelfs al voordat ie officieel lid werd. Hij heeft de "buddy badge" verdient, door direct twee vriendjes mee te nemen, die misschien ook wel lid gaan worden. 






2 opmerkingen:

  1. Super leuk! Ik was vroeger ook lid van Scouting, van mijn 4e tot mijn 16e lid en tussen mijn 15de en 18de invalleiding (vooral tijdens kampen). Mijn ouders waren bestuursleden van het overkoepelende district, die bestaan niet meer (tegenwoordig zijn er regio's). Dus op die manier was het hele gezin er ook nog druk mee ;)
    Maar een goede scout (als het eens onder je huid zit, dan zit het voor altijd onder je huid tenslotte) ben ik nog steeds, je kunt het ook een random act of kindness noemen maar het komt op hetzelfde neer. Dat is een levenshouding die ik niet meer kwijt raak. En zolang je om 11 uur 's avonds maar geen oude vrouwtjes onder dwang naar de overkant van de weg sleurt (grapje van vroeger, 'wat te doen als het bedtijd is en je hebt vandaag nog geen goede daad verricht, nou...') dan is het wat mij betreft een waardevolle toevoeging in je leven.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Scouting is echt geweldig vind ik. Mijn kinderen hebben er ook op gezeten. Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)