zaterdag 10 oktober 2020

Griepprik

 Ik krijg al jaren een oproepje voor de griepprik, omdat ik een paar jaar geleden een longontsteking heb gehad. Normaal gesproken neem ik hem eerlijk gezegd niet; voor mijn gevoel was het gewoon een kwestie van pech hebben dat ik destijds een longontsteking had, maar heeft dit niets te maken met mijn algemene gezondheid.


Desondanks heb ik er dit jaar wél voor gekozen om de griepprik te halen. Compleet irrationeel natuurlijk, maar ik vind het een prettig idee dat ik dan in elk geval (enigszins) beschermd ben tegen griep in deze corona-tijd en daarnaast ook minder snel anderen zou kunnen aansteken. Ik was duidelijk niet de enige die deze gedachte had, want volgens de krant loopt het storm voor de griepprik. 


Zouden jullie ook de griepprik nemen als je een uitnodiging kreeg? 

2 opmerkingen:

  1. Ik krijg de uitnodiging. Ik heb astma. Maar ik haal hem niet. Longontsteking is een jaarlijks terugkerend dingetje. In jaren met de griepprik wel 5 of 6 keer. En dan snotter ik van oktober tot mei. Zonder heb ik 3 of 4 losse snotterperioden met 1 longontsteking. Dat tweede is minder erg dus geen griepprik voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja al jaren, toen ik nog werkte, gewoon op kantoor, kregen we hem daar en nu in de risico leeftijd 70 en 75. Al jaren niet echt ziek geweest van een griep, wel toen ik tussen 15 en 40 was een paar keer. Ook echt verkouden niet zo snel, wel eens een verstopte neus bv na sauna 3 weken geleden.
    Je kent je lichaam ook over het algemeen voldoende om een gewone verkoudheid te kunnen onderscheiden van een coronaziektebeeld denk ik. Hoorde gisteren van fysio, die er 4 kende die in maart/april ziek waren geweest dat het echt anders voelde. Ook vaccin tegen Corona zullen we zeer waarschijnlijk nemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)