dinsdag 13 oktober 2020

Disneyworld: op de helft EN over de helft

 5 jaar geleden besloten Sander en ik om te gaan sparen voor een trip naar Florida om daar een hoop pretparken te bezoeken. We doen het rustig aan; we wilden dit bedrag in 10 jaar bij elkaar gaan sparen. Op deze manier is Tobias dan ook op een leuke leeftijd om overal in te mogen. Hopelijk durft hij dat tegen die tijd ook, want nu is hij nog niet echt fan van achtbanen. 


Afgelopen maand waren we dus op de helft van het sparen. We begonnen met een eerste inleg van 300 euro en hebben de afgelopen jaren elke maand 100 euro opzij gezet. Daarnaast was er ook jaarlijks rente bijgestort. Uiteindelijk zitten we nu, terwijl we pas op 50% van de tijd zitten, al op 65% van het bedrag dat we uiteindelijk willen sparen. En we gaan gewoon lekker door voorlopig. 


Of we uiteindelijk in Disneyworld terecht komen hangt natuurlijk af van een heleboel dingen, waaronder de situatie met corona en de politieke situatie in Amerika. Maar dat er een mooie reis op de planning staat in de toekomst, dat is sowieso de bedoeling!

11 opmerkingen:

  1. Leuk vooruitzicht! Ik ben in 2017 in Disneyworld geweest. Er is zoveel te zien! Behalve de vijf verschillende parken (Al is Parijs een kopie van Magic kingdom, dus die ken je al), is er ook nog een soort 'voorstad' met allemaal lego-bouwwerken van Disneyfiguren en allerlei gerelateerde winkeltjes. Je kunt je daar echt vele dagen vermaken. Superleuk!

    En ik heb toch echt goede hoop dat Corona op een dag achter ons ligt en we weer vooruit kunnen kijken naar dit soort avonturen.

    (Trouwens ook leuk in Orlando: seaworld)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Seaworld lijkt me zeker ook heel erg leuk! We willen eigenlijk zoveel mogelijk parken daar in de omgeving proberen mee te pakken. Al zal het wel vermoeiend worden, het is toch zonde als je daar dan bent om het niet te doen vind ik ;)

      Verwijderen
    2. Zeker. Ook heel leuk trouwens, ongeveer 1,5u rijden van Orlando, is Kennedy Space Center. Daar hebben we ons ook wel een dag vermaakt.

      Verwijderen
  2. Leuk vooruitzicht! ( mocht het doorgaan) en anders heb je toch een leuk bedrag bij elkaar gespaard om iets anders heel tofs van te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou helemaal niet van pretparken achtbanen en andere attracties, zelf de kermis vond ik nooit wat aan. Teveel herrie, lichtflitsen etc etc.
    Dan is het grappig te lezen dat jullie er al lang voor sparen omdat vrijwillig allemaal mee te gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig, ik was al bang dat je positief zou reageren en zou meeleven met enthousiaste mensen. Maar we weten nu weer dat jij vrij weinig leuk vindt in het leven. Dank je wel, Lot, voor je bijdrage.

      Verwijderen
  4. Leuk doel!
    Tip, ga in de meivakantie, dan is het niet te heet en niet te druk, wij zijn verschillende keren geweest en hoogzomer was dus heel warm.
    Meivakantie was altijd heel goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je het leuk vind, wij hebben een blog over onze Usa reizen, met name ook Florida, als je mij een mailtje stuurt dan geef ik de link.
    ik kan zo gauw niet een email vinden van je, daarom maar zo, dit hoef je niet te publiceren hoor;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou ik erg leuk vinden om te lezen, alleen ik zie helaas ook geen email-adres van jou staan. Ik ben zelf te bereiken via da noontje2000@gmail .com (aan elkaar uiteraard! ;) ) Ik zou je blog graag lezen!

      Verwijderen
  6. Supercool!!

    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is wel wonderlijk nu, in deze tijden van corona. Maar sparen kan nooit kwaad!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)