maandag 12 oktober 2020

Tante ka

 Een paar weken geleden is mijn neefje 2 geworden en hij begint nu opeens heel veel woordjes te zeggen. Ik probeer hem al maanden te leren dat ik "tante Dani" ben, maar meneertje heeft zelf besloten dat ie me anders noemt... ik heb nu de "eretitel" KA! gekregen. ;) Als mijn zus vraagt of hij met zijn tante wil bellen, zegt ie direct KA! KA!


Waar komt deze bijnaam vandaag vragen jullie je misschien af? Mijn neefje is helemaal obsessed door onze kat. Hij wil eigenlijk ook helemaal niet met mij videobellen, hij wil alleen even zien wat Yuki aan het doen is. Ik heb zo het vermoeden dat hij straks nog eerder Yuki gaat zeggen dan (tante) Dani ;)


Het is wel heel erg leuk om weer zo te genieten van een peutertje dat leert praten. Het is wel grappig: eerst kun je niet wachten tot hun eerste woordjes, maar nu heb ik soms weleens zoiets van: pffh, als ze eenmaal kunnen praten houden ze ook echt geen seconde meer hun mond. Zo heeft elke fase weer zijn eigen charmes ;) 


Welke leuke bijnamen heb jij ooit gekregen van peuters? (Neefjes, eigen kinderen, broertjes/zusjes enz) 


3 opmerkingen:

  1. Ik ben enkel drie keer 'mama' geweest. Wel had ik een naam voor mn oudere zus toen ik klein was: Kaki
    Haha dat moet ze fijn hebben gevonden! Geen idee waar ik dat vandaan had, want ze heette Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was vroeher Denna in plaats van Gina 😊
    Leuk he die woordjes!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik werd Meye genoemd ipv Mariëlle. Ze hebben me nog lang Meye genoemd al konden ze mijn naam gewoon uitspreken, maar dat was mijn bijnaam.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)