vrijdag 4 december 2020

AH zegels ingeleverd

 Momenteel doe ik alle boodschappen online. Eens per week (of soms 2 keer per week!) komt Albert Heijn de boodschapjes bij ons thuis brengen. Zo hoef ik niet naar de winkels toe, wat mij veel contacten scheelt. In deze tijd vind ik dat zeker wel belangrijk!

Gelukkig heeft Albert Heijn inmidels al een tijdje het mogelijk gemaakt om digitaal zegels te sparen. Zo kan ik ook bij mijn online boodschappen zegeltjes sparen. Alleen het inleveren gaat nog niet digitaal, helaas. Daar moet wil ik dan eens per 2 maanden toch nog wel even voor naar de winkels. Je hebt dan twee keuzes: 

  1. Zegels bij de informatiebalie uit laten betalen voor 52 euro handje contantje
  2. De zegels verrekenen met je boodschappen
Beide opties vond ik eigenlijk niet zo'n fijn idee. Contant geld gebruik ik praktisch niet in deze periode, omdat ik heel weinig in fysieke winkels te vinden ben, en om zegels te verrekenen met de boodschappen moet ik óók langer in de winkels lopen dan me lief is om die boodschappen uit te zoeken. Dus beide opties vind ik niet geweldig. 

Maar gelukkig heb ik inmiddels een oplossing gevonden. Het is wel even een houtje-touwtje oplossing, maar voor ons werkt het prima. Als ik een zegelboekje vol heb schuif ik even de Albert Heijn in en koop daar een cadeaubon voor een webshop of dienst. Dit keer kocht ik Nintendo tegoed en Netflix tegoed. Volgende keer misschien een cadeaubon van Bol, omdat we daar ook regelmatig wat kopen. Binnen 5 minuten gepiept en dus snel weer de winkel uit. 

Voorlopig vind ik het een goede oplossing! Hoe doen jullie dat momenteel? Of ben je gestopt met zegels sparen nu het digitaal moet? 

8 opmerkingen:

  1. Fijn om even te lezen hoe jij omgaat met de appie zegels. Ik heb al 2 boekjes vol liggen en weet ook niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. Het inleveren doe ik sowieso op een doordeweekse dag op een zo'n rustig mogelijk tijdstip en dan toch maar cash, want dan kan ik helemaal zelf bepalen waar ik het aan uit geef.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bestel ook alles online bij de AH. Koopzegels sparen doe ik niet maar ik spaar wel de zegels voor de pannen actie. Deze kun je echter ook alleen maar in de winkel kopen
    Hoop dat alle pannen vlug uitverkocht zijn en dat men dan online ksn reserveren, dan hoef je ook maar even naar de service balie om deze op te halen ipv door de hele winkel te lopen. Vind het jammer dat dit ook niet online kan of als extra service bij de service balie als afhaal artikel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee zeg, cadeaubonnen!
    Onze AH zit in een overdekt winkelcentrum, waar niemand bereik heeft en de WiFi stoort. Ik ben pas speciaal naar de stad gefietst om 3 boekjes te laten uitbetalen. Daarvan gelijk vier winkels verder dure schoenen gekocht die we dringend nodig hadden.
    Het zou fijn zijn als we ook online boodschappen ermee kunnen betalen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat onhandig dat je niet digitaal kan inleveren! Ik wist dat niet. Ik heb nu nog een laatste boekje die ik moet laten omzetten naar mijn kaart. Goede reminder dat ik dat deze maand echt moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik laat ze in de winkel contant uitbetalen. Ik snap niet dat je via de app wel je boodschappen kan bestellen en bonus dingen toevoegen etc, maar niet simpel weg je boekje als korting kan inleveren op je bestelling. Lijkt mij toch niet zo moeilijk. Of anders via een bank uitbetaling ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, onhandig he? Maar volgens Sander is het best lastig om zoiets op poten te zetten. Dus we wachten het maar rustig af, ze zullen er vast mee bezig zijn bij Albert Heijn

      Verwijderen
  6. Dank je voor je tip over het omzetten van de papieren zegels naar de digitale versie. Ik wist niet dat het kon. Meteen gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)