woensdag 2 december 2020

Kerstfilms - I love them!

 Ik ben dol op kerstfilms! Vanaf begin december proberen Sander en ik er zoveel als mogelijk te kijken, en als we hem leuk vinden dan komt ie op de lijst om voortaan elk jaar te kijken - om de een of andere reden krijgen we er niet snel genoeg van om deze films elk jaar opnieuw te zien. 


De films die sowieso op onze lijst staan:

The Christmas Prince - deel 1

Deel 2 en 3 vonden we niet zo, maar deel 1 van deze Netflix original kerstfilm heeft alles wat een kerstfilm leuk maakt: sneeuw, een land dat compleet in kerstsfeer is en een romantisch plot. 😍

Elf

Ik kan bijna niet wachten tot Tobias ook oud genoeg is om deze film te gaan kijken. Ik vind hem zó leuk en grappig. Het gaat over Buddy, een mens die onder de kerst-elfen is opgegroeid en er op volwassen leeftijd achterkomt dat hij dus eigenlijk een mens is. Hij gaat dan op zoek naar zijn vader en redt ondertussen ook het kerstfeest. 

Home Alone

Een jongetje wordt wakker en komt erachter dat zijn ouders hem zijn vergeten mee te nemen op vakantie. Hierdoor is hij thuis op het moment dat twee domme inbrekers proberen het huis leeg te roven. Met slimme trucs weet hij dit te voorkomen. Deze film hebben we vorig jaar voor het eerst samen met Tobias gekeken en hij vond het supergrappig, dus die gaan we zeker dit jaar nog een keer kijken. 



Natuurlijk kijken we niet alleen maar dezelfde films, we proberen ook elk jaar de nieuwe kerstfilms van Netflix te kijken. Van de films die we tot nu toe nieuw hebben bekeken vonden we Holidate het leukste. 


Houden jullie van dit soort films? En zo ja: welke is favoriet?? 

7 opmerkingen:

  1. Grappig! Ik geniet er ook wel van. Heb er al een paar gezien. Holidate nog niet trouwens, man had daar geen zin in.
    Ik vond de princess switch wel leuk (vorig jaar) en heb dit jaar deel 2 gezien. Die vond ik net wat minder leuk eerlijk gezegd.
    Ik kijk ook vrijwel jaarlijks: the holiday! Feel good tot de max ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip ik ga gelijk kijken of ik die ergens kan vinden!

      Verwijderen
  2. Bestaan er eigenlijk mensen die Home Alone nog nooit gezien hebben? Ik kan me er weinig bij voorstellen ;) Zelf vind ik Love Actually elke keer weer tof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh ja, die is ook geweldig inderdaad, die had er ook tussen gemoeten want die kijk ik ook elk jaar. Ik ben vorig jaar zelfs naar een concertzaal geweest waar een live orkest de muziek bij de film speelde. Die film is echt mijn all time favorite! Ik snap niet hoe ik die heb kunnen vergeten!

      Verwijderen
    2. En wat betreft home alone: ik denk inderdaad dat de meeste volwassenen die wel eens hebben gezien, maar door de ogen van Tobias keek ik er toch weer anders naar ;)

      Verwijderen
    3. Ik heb home alone niet gezien :-)

      Verwijderen
  3. ik kijk ieder jaar nieuwe films, heerlijk, en home alone is een moetje hier, wordt ieder jaar door man en kinderen bekeken. Maar mijn all time favourite (hij kwam vroeger altijd rond kerst op TV dus daardoor de kerst associatie) 'The Sound of Music" ik heb hem minimaal 60 keer gezien, vroeger op betamax, samen met een nichtje net zo vaak achter elkaar kijken tot je hem letterlijk mee kan praten. Toen jaren neit en nu met mijn dochter ieder jaar wel weer. Heerlijk!


    (ps Princess switch 2 was echt een afknapper, zonde van de tijd!)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)