donderdag 28 januari 2021

Brand in Plaswijckpark

 Gisteravond kreeg ik van meerdere mensen het bericht doorgestuurd dat er brand was in Plaswijckpark. Afschuwelijk! Het park heeft het al zo onwijs zwaar door de teruglopende inkomsten vanwege corona, en dan nu dit er nog overheen!


Vanmorgen begreep ik ook nog eens dat de brand was aangestoken. Mijn hart brak. Wie haalt het toch in vredesnaam in zijn hoofd om zulke dingen te doen? Het zou me eigenlijk niet moeten verbazen, met al die rellen van de laatste dagen, maar toch raakte het me weer enorm. Sommige mensen zijn echt harteloos. 


Hopelijk is dit niet de genadeklap voor Plaswijckpark. Het is echt een geweldige plek om een leuke dag te hebben met het gezin. Wij gaan er ieder jaar één of meerdere keren heen, al sinds het jaar dat Tobias was geboren. Ik hoop echt van harte dat dit ook mogelijk blijft en dat we nog lang van dit park mogen genieten.


Mocht je, net als wij, Plaswijckpark een warm hart toedragen, dan kun je een kleine donatie doen om het park te ondersteunen via deze inzamelingsactie. Je kunt het park ook steunen door een winterpakket met voeding voor de dieren te kopen via de site van Plaswijckpark zelf. 





4 opmerkingen:

  1. Ook familiefeesten vierden we daar. Wie herkent niet de speeltuin, de rondvaartboot en de waterfietsen.
    Wat een treurnis is het dat dit paleis werd aangestoken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij komen er ook zo graag. Schandalig!
    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen ik het las moest ik gelijk aan jullie denken. Ik ken het verder niet want wij wonen in Friesland. Maar als je dan leest dat het ook nog is aangestoken door een minderjarige jongen, geloof 14 jaar oud. Waar gaat het heen, en vroeger gebeurde er ook van alles hoor, het is gewoon van alle tijden. Maar ik heb wel het idee dat het extremer wordt.

    groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op het journaal hoorde ik dat er al meer dan 1 ton is opgehaald! Hopelijk gaat het park het redden inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)