woensdag 21 april 2021

Jezelf verlezen

 Normaal gesproken gaat onze wekker om 6:55 en om 7:00 uur komt Tobias ons dan "wakker maken" met een knuffel. Maar vandaag ging het een beetje anders. Sander had de wekker wel gehoord, maar had op snooze gedrukt en was weer in slaap gevallen. En pas om 10 over 7 kwam Tobias onze slaapkamer in rennen: hij had zich "verlezen", zei hij!


Wat is dat dan verlezen? Dit is een woord dat hij zelf heeft verzonnen. Als hij de tijd vergeet tijdens het lezen en daardoor wat later zijn bed uitkomt, dan heeft hij zich dus verlezen. Net zoals wij ons wel eens verslapen, eigenlijk 😂Ik vond het wel grappig dat hij hier zelf een woord voor heeft bedacht. 


Ik kan het hem trouwens niet kwalijk nemen dat hij wat langer had doorgelezen, hij is namelijk momenteel bezig in mijn favoriete jeugdboek, wat ik vroeger als kind ook meerdere keren heb verslonden. En ook nu nog vind ik het een prachtig boek. Dus ik vind het erg leuk om te zien dat Tobias daar nu ook zo van kan genieten. 


Ik denk dat ik dus ook maar een voorbeeld ga nemen aan Tobias en ook weer eens wat meer ga lezen, want de afgelopen weken is daar weinig van gekomen, terwijl ik begin van het jaar juist zo enthousiast was begonnen en al 23 boeken had gelezen. Het laatste boek wat ik heb uitgelezen is alweer 3 weken geleden. Sindsdien ben ik in een boek begonnen wat me een beetje tegenviel, en daardoor ben ik eigenlijk een beetje tot stilstand gekomen. Maar Tobias' leesgenot heeft me weer een beetje geïnspireerd wat dat betreft. 


Hebben jullie je ook wel eens verlezen? 😄

5 opmerkingen:

  1. haha, meestal in de avond. Dan wil ik op tijd naar bed maar blijf ik toch nog doorlezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, geweldige term! Ik verlees me vaak, als ik geen alarm zet, tijdens de zwemles van mijn zoons. Voordeel is, ze kunnen inmiddels heel aardig zelf afdrogen en aankleden 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn favoriete jeugdboek was "Jeroen en de Zilveren Sleutel" van Daan Zonderland.

    Bij series boeken heb ik me wel eens verlezen zoals de boeken over Ayla en recent de Zeven Zusters, zit nu te wachten op deel 7.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig, in ons gezin betekent "verlezen" dat je iets anders las dan er stond. Wat soms heel grappig is en soms heel verwarrend.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)