dinsdag 20 april 2021

Tobias mag bijna voor zijn A diploma!

Eindelijk is hij over naar het laatste badje voor zijn A diploma! Het heeft wel even geduurd, maar langzaam maar zeker komen we er tóch! Helaas was het een iets minder feestelijke overgang dan ik van tevoren had gehoopt, maar daar schrijf ik donderdag meer over. 


Sinds deze maand betalen we niet meer voor de zwemles. We hadden een pakket aangeschaft waarbij je 18 maanden een hoger bedrag betaalt en daarna gratis doorzwemt. Die 18 maandden zijn nu voorbij. Dit was dus ook het moment dat ik heb gevraagd of hij wellicht twee keer per week mocht komen zwemmen, en dat mocht. Sindsdien gaat het opeens zó snel; waar hij over de andere badjes gemiddeld zo'n 20 keer heeft gedaan, haalde hij badje 4 in 9 lessen! Blijkbaar blijft het dus met 2 lessen per week allemaal een stuk makkelijker hangen. Het feit dat er veel lessen tussenuit zijn gevallen waardoor hij nu een half jaar ouder is zal ook vast meespelen. 


Hoe dan ook: ik denk dat Tobias in de zomervakantie zijn A diploma wel zal hebben gehaald. Erg fijn, want ik hoop toch echt dat we deze zomer wel weer lekker op vakantie mogen. Ik hoop dat het B en C diploma ook zo snel zal gaan..... Hoe lang deden jullie kids daarover? 

7 opmerkingen:

  1. Zou fijn zijn voor zowel Tobias, als jullie!

    Dochter (nu 14) deed over A een ruim jaar, waarin we ook overstapten naar een ander zwembad met een fijnere lesmethode. B en C kwamen daar heel snel achteraan, maar toch was het kwaliteitsverschil (hoe goed ze kon zwemmen) tussen A, B en C best groot.

    Zoon is net 3, dus met hem wachten we nog even.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, zeker. Eerlijk gezegd zal ik best blij zijn als de zwemlessen voorbij zijn. Zeker in deze tijd is het niet zo fijn, je moet na het omkleden direct weer naar buiten en jezelf daar dan 3 kwartier vermaken... Niet dat het heel erg is hoor, maar het is vooral gewoon heel saai en voelt nutteloos. Normaal gesproken gebruikte ik dat uurtje voor even een koffietje doen, beetje kletsen met andere moeders etc. Maar dat is e rnu niet bij

      Verwijderen
  2. Zoon 13 maanden over A en B. Hij zwom 2x in de week een half uur. Bij B 1x een uur in de week.
    Dochter 15 maanden over A en B. Zij zwom 1x in de week een uur. Ook bij B. Beiden hadden geen zin meer in C.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik haalde a in twee en een halve maand. Ik werd 5 in januari en ging op zwemles (twee keer in de week 45 minuten) en zwom in april af.

    B haalde ik in groep 5 in september begonnen en afgezwommen in december. Schoolzwemmen. Elke maandag een uur. En dat ging door tot einde basisschool.

    Daarna lang gewacht tot ik op mocht voor c. Dat was vanaf je 11e. Dus ik werd 11 in januari en zwom wederom in april af.

    Ik heb het oude a en b en jaren geoefend voor het oude c (reddend zwemmen, drijven met een broek, vuilniszak of jas, persoon opduiken van de bodem). Het nieuwe c was een veel makkelijker eisenpakket dat ik de eerste les dat we daarvoor oefenden de afzwemeis haalde.

    Nou was ik voor a watervrij en zat ik bij les 3 in bad 2. Na nog 4 lessen ging ik naar het diepe bad.

    Mijn man ging op zwemles toen hij 6 was, in april ging het bad open en in juni zwom hij af voor a en net voor de sluiting in september haalde hij b. Daarna ging hij op waterpolo.

    Ons nichtje is nu al anderhalf jaar bezig. En sinds een week is ze aan b begonnen. Haar broertje gaat zoals het nu lijkt na 8 maanden zijn a diploma halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van dochter weet ik dat echt niet meer.
    Mijn ouders en grotouders hadden een boot en van mijn opa had ik al zwemles gehad en ik kon me al heel goed redden voor ik op les ging om 7 uur in de ochtend. Vreselijk vond ik het en ik had een rare slag in rechterbeen dus mocht ik niet afzwemmen, pas na onderzoek van dokter en fysio bleek dat ik een afwijking in bekken/heupen had en de slag helemaal niet goed kon uitvoeren, kreeg toen diploma met aantekening.
    Als ik rugslag moet doen kom ik ook nauwelijks van plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn dochter deed 2,5 jaar over het geheel. Lang, maar op het einde had ze a en b binnen 12 weken.
    2 mei mag de zoon op voor a en zoon 2 moet nog 1 bad. Hopelijk voor kerst alles in the pocket. Tenminste als er niet nogmaals gesloten wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb heel lang over mij A en B gedaan. Was 9 toen ik mijn B haalde. 2 jaar daarna op wedstrijdzwemmen gegaan en het uiteindelijk tot de Nederlandse Kampioenschappen geschopt.

    2 lessen in de week scheelt inderdaad wel, blijft veel beter hangen. Super van Tobias dat hij zo goed gaat. B en C gaan meestal veel sneller. Raad je wel aan hem ook zijn C-diploma te laten halen. En regelmatig met hem blijven zwemmen. (beroepsinformatie :P)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)