maandag 24 mei 2021

Terug naar het (nieuwe) oude normaal

 Langzaamaan worden er steeds meer maatregels voor corona losgelaten. Tot nu toe vind ik het allemaal nog wel te behappen, maar ik kijk er wel een beetje tegenop als straks alles weer word losgelaten. Ik denk dat ik heel erg zal moeten wennen aan dat er weer mensen in je "aura" staan, bijvoorbeeld bij de supermarkt. Ik denk dat het best wel even zal duren voordat ik er weer aan gewend ben om zo dicht op elkaar te leven. 


Een aantal dingen zal ik, denk ik, ook niet meer op de oude manier terug gaan doen:

  • Ik heb gemerkt dat ik verjaardagen in etappes vieren, dus niet teveel visite tegelijkertijd, eigenlijk veel gezelliger vind dan iedereen in een kringetje op een verjaardag. Je hebt veel meer persoonlijke tijd voor elkaar. Dus ik denk dat ik voortaan alleen Tobias' verjaardag nog groots ga vieren, maar verder niet meer. 
  • Zoenen en knuffelen met iedereen heb ik ook niet echt gemist om eerlijk te zijn - al zal het wel fijn zijn om bepaalde vriendinnen weer even een knuffel te kunnen geven als ze dat nodig hebben
  • Funshoppen heb ik eigenlijk ook behoorlijk afgeleerd. Ik bestel bijna alles online tegenwoordig en dat bevalt wel goed eigenlijk. 

Wat ik wel weer anders ga doen:
  • Ik ga de boodschappen weer gewoon in de winkels halen; ik merk dat ons boodschappengeld er veel harder doorheen gaat als ik bestel!
  • Ik ga mijn ouders weer eens een dikke knuffel geven. 
  • Ik kijk erg uit naar uit om weer uit eten te gaan, ook als het regent. En een binnenspeeltuin.... my god wat mis ik de binnenspeeltuin! šŸ˜«

Natuurlijk zijn er ook dingen waar ik weinig invloed op heb, maar waarvan ik wel hoop dat ze verandert blijven:
  • Vaker thuiswerken zorgt ervoor dat Sander en ik veel meer tijd samen hebben. Daarnaast is thuiswerken ook beter voor het milieu (minder verkeer). Dus ik hoop dat dit wel wat meer de norm gaat blijven
  • Ik vond het ook bepaald geen probleem dat we bij de huisarts opeens op tijd naar binnen worden geroepen. Vroeger zat je soms een half uur in de wachtkamer, maar tegenwoordig gaat het allemaal veel beter op tijd - ik hoop dat ze dit erin houden
  • Ook bij bloed prikken is het heel fijn dat je tegenwoordig een afspraak kunt maken, in plaats van dat je er gewoon maar heengaat op hoop van zegen (en een niet te volle wachtkamer)


Welke maatregelen zie jij het liefst snel gaan, en waar zul je aan moeten wennen? 

4 opmerkingen:

  1. Ik zie eigenlijk het liefst pas maatregelen gaan wanneer er meer mensen ingeƫnt zijn. Vanuit gezondheid gerekend dan, niet vanuit de economische overwegingen.
    Het zou mooi zijn als mensen meer thuis zouden blijven ipv veel autorijden en vliegen voor alle vakanties. Meer thuiswerken ook en dan door een paar goede architecten vele kantoorgebouwen ombouwen tot betaalbare en duurzame ruime woningen, zodat de woningschaarste wordt aangepakt. Met in ieder gebouw een goed geventileerde fitnessruimte en binnenspeelruimte.
    Dromen kan gelukkig altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thuiswerken is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd denk aan de gezondheidszorg, schoonmaak, openbaar vervoer, openbare voorzieningen zoals het ophalen van afval etc. Kantoorgebouwen ombouwen tot betaalbare en duurzame woningen is in veel gevallen onmogelijk omdat het onbetaalbaar is. Zo maak ik schoon in zon kantoorgebouw en dat is niet berekend op woonbestemming. Zo is er bijvoorbeeld maar op een centraal punt leidingen aangelegd voor sanitair en als dat aangepast moet worden voor meerdere woningen gaat dat een vermogen kosten en is betaalbaar wonen sowieso geen optie. Verder denk ik zelf dat het grootste deel van de mensen echt de draad weer oppakt zoals dat voor corona was, zodra daar de mogelijkheid voor is. Dus het zal bij dromen blijven .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het nog wel spannend als de maatregelen eraf gaan, zolang niet iedereen gevaccineerd is die dat wil.

    Ik ben zo benieuwd: hebben we je baan geraden?? :) en weet je al meer?

    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou wel weer graag met mijn dochter ergens binnen koffie willen drinken, maar dat is ongeveer het enige. De overige maatregelen vond ik ergens best rustig.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)