vrijdag 7 januari 2022

Albert Heijn Premium: mijn ervaring

 Sinds kort heeft Albert Heijn een nieuwe dienst: Albert Heijn premium. Voor wie het nog niet kent: voor 12 euro per jaar krijg je dan een aantal extraatjes, waarmee je dan weer geld kunt besparen. Omdat ik een bezorgbundel heb kreeg ik het eerste jaar AH premium gratis. Ik weet niet of ik het anders ook had gedaan, maar nu vond ik het wel interessant om het dan uit te proberen en te kijken of het inderdaad iets oplevert. 


Dubbele koopzegels

Als je gebruik maakt van AH premium krijg je de mogelijkheid om 2 keer zo snel koopzegels te sparen - dit zit tegenwoordig gekoppeld aan de bonuskaart en dus hoef je niet meer te plakken. Bij elke euro die je uitgeeft bij Albert Heijn kun je 2 koopzegels bijkopen voor 20 cent. Als je 490 zegels hebt kun je het digitale boekje inleveren en krijg je 3 euro bovenop je inleg. 

In plaats van 490 euro hoef je nu dus nog "maar" 245 euro uit te geven om een boekje vol te krijgen. Als je veel boodschappen doet bij Albert Heijn kun je elke maand wel een boekje vol hebben en dus 36 euro aan rente op je inleg ontvangen. Tegelijkertijd kan het er ook voor zorgen dat je veel geld kwijt bent aan de zegels. Gelukkig kun je het sparen van digitale zegels ook tijdelijk stopzetten als je dat zou willen. 

Bonusbox

Als je een gekoppelde bonuskaart hebt kun je wekelijks 5 extra aanbiedingen uitkiezen, de persoonlijke aanbiedingen uit de Bonus box. Met AH premium wordt dit aantal verdubbeld en mag je dus 10 extra aanbiedingen uitkiezen. Persoonlijk vind ik deze aanbiedingen vaak niet zo boeiend. Deze week krijg ik bijvoorbeeld 20 cent korting op walnoten. Tsja...

Sneller actiezegels sparen

Ook andere actiezegels spaar je twee keer zo snel. Met AH premium krijg ik 2 keer zoveel bestekzegels, Eftelingzegels enzovoort. Dit gaat allemaal digitaal en is ook weer gekoppeld aan de bonuskaart. Voor iemand zoals ik, die nu nog zegeltjes terugvindt van 3 jaar geleden, is dit wel erg handig. 😂De zegels kun je, nu ze digitaal zijn, trouwens ook gemakkelijk aan een ander doorgeven. Ook makkelijk. 

Maak ik er zelf veel gebruik van nu ik AH premium heb? Dat niet. Maar ik vind het wel leuk dat ik vrienden en familie blij kan maken met mijn zegels. 

Sneller Airmiles sparen

De Airmiles gaan ook dubbel zo snel. Die wissel ik dan uiteindelijk weer in voor korting bij Albert Heijn. Ik merk er eerlijk gezegd weinig van dat het sneller gaat, omdat ik nooit zoveel doe met mijn Airmiles. 

Korting op cadeaubonnen

Soms komt Albert Heijn via premium met acties dat je korting krijgt op cadeaubonnen. Zo hebben we een paar weken geleden twee Pathe thuis bonnen aangeschaft met korting. Dat vond ik zelf wel een leuke actie. 

Andere kortingen

Een aantal andere kortingen die ik even kort noem:
  • 10% korting op alle biologische producten: zal vast heel handig zijn als je alles biologisch koopt, maar wij doen dat niet, dus levert voor ons niet veel op
  • Tot 50% korting op abonnementen zoals Select van bol. - Dit hadden wij al, dus leverde voor ons geen voordeel op 
  • 10% korting op een bezorgbundel - hiermee kun je AH premium direct terugverdient hebben. Maar wij hadden al een bezorgbundel dus voor ons is het irrelevant op het moment. 


Eindconclusie: opzich vind ik het wel leuk dat ik nu dubbel zo snel zegels spaar en omdat ik toch al een bezorgbundel heb en het daarmee direct terug zou verdienen, zou ik volgend jaar wel weer meedoen met het premium programma. Als je weinig boodschappen doet bij Albert Heijn loont het niet zo, en zou ik het niet aanraden.


Wat vinden jullie ervan? 

7 opmerkingen:

  1. Bol stopzetten en dan een nieuw select abonnement nemen. Hetzelfde geldt voor het bezorgen (al meen ik dat je het ooit voor langere tijd vast heb gezet)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vraagje:
    Ik heb 'premium' ook voorbij zien komen maar het meeste is voor ons niet interessant. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe het zit met de bonusbox. Nu krijg ik (zonder premium) 10 opties waar ik er 5 van mag kiezen. Hoe zit het dan met premium? Kun je dan alle 10 de opties activeren (dat lijkt mij een beetje nutteloos, dan kunnen ze die net zo goed meteen beschikbaar maken) of krijg je dan nog meer opties (misschien 15 of 20) waaruit je er dan 10 mag kiezen? Met andere woorden, is er ook echt extra iets te kiezen in de bonusbox? De vraag is wel een beetje theoretisch want ik geloof niet dat ik puur hiervoor 12,- euro per jaar zou willen betalen.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je kan kiezen uit meer opties. Ik geloof een stuk of 20, ik heb het nooit geteld eerlijk gezegd.

      Verwijderen
    2. oh echt ik heb er 10 en mag er 10 niet heel bijzonder dus 🤣

      Verwijderen
    3. Dank jullie wel voor de reacties, ik was even nieuwsgierig. Ik denk dat ik het voorlopig nog maar even oversla ;)

      Groetjes Lily

      Verwijderen
  3. Het klinkt interessant, maar ik denk dat wij niet genoeg boodschappen doen bij Albert Heijn om het lonend te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had het er direct uit door de korting op een jaarabonnement bezorgbundel. Daarnaast de korting op BOL-select. Ook de vaste korting op biologische producten loont soms. Al met al had ik het er binnen drie weken uit, dus prima om ervoor te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)