vrijdag 6 mei 2022

De tweede week mei-vakantie

 De tweede week van de Mei-vakantie zit er alweer op!! Normaal gesproken vind ik vakanties best wel lastig, omdat je opeens uit je ritme wordt gehaald. Dan moet ik het wiel als het ware weer opnieuw uitvinden. Maar dit keer was ik er wat beter op voorbereid en had er dus voor gezorgd dat ik al een aantal ideetjes had opgeschreven en ook daadwerkelijk had ingepland. We hebben best veel leuke dingen gedaan, maar ook tussendoor rustmomenten ingepland.


Wat hebben we dan allemaal gedaan?

  • Tobias heeft twee keer gezwommen; aan het begin van de vakantie ben ik met hem geweest en aan het eind van de vakantie (vandaag) is hij met een vriendje gaan zwemmen
  • We zijn twee keer bij een spelletjescafé geweest waar je dan in principe de hele dag onbeperkt spellen mag uitproberen; de eerste keer heeft Tobias het Minecraft spel gekozen, en de tweede keer koos ik, namelijk voor het spel Wingspan. Wel een slim idee om zo'n spellencafé te koppelen aan een spellenwinkel, want beide spellen zijn ook mee naar huis genomen 😳 
  • We zijn een uurtje naar de kermis geweest 
  • We hebben een mooie fietstocht in de omgeving gemaakt
  • We zijn naar de bioscoop geweest
  • We zijn (op de fiets!) naar Plaswijckpark geweest 


Als ik het zo allemaal op een rijtje zie hebben we eigenlijk best veel gedaan. Waar haalde ik de energie vandaan? 😂 Waarschijnlijk juist doordat ik heel bewust heb gekeken naar hoe ik rustmomenten kon inbouwen en door ook te kiezen voor wat rustigere tijdstippen voor bepaalde activiteiten was het allemaal heel goed te doen. Sommige van de activiteiten zijn juist ook heel ontspannend voor mij. Zo heb ik ontdekt dat ik fietsen heel erg ontspannend vind en dat mijn hoofd hier heerlijk leeg van wordt.  


2 opmerkingen:

  1. Ja de rustmomrnten, het inplannen .dan weet je wat er komt. Zeker ook rustige tijden. Scheelt heel veel.
    Ik denk dat je zo op zoek gaat wat voor jouw goed werkt. En nee durven zeggen als iets te druk is of bij jouw niet uitkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het zo goed ging. Ik herken dat een vakantie best een uitdaging kan zijn omdat het normale ritme wegvalt namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)