woensdag 15 februari 2023

Albert Heijn overblijvers

 Albert Heijn heeft iets nieuws: de overblijvers. Via de app kan je voor 5 euro een box aanschaffen ter waarde van 15 euro. Ik dacht: ik probeer het een keertje. Dus ik reserveerde een vegetarische box, waar dan voor 15 euro aan vegetarische producten in zou zitten.

Toen ik de box om 5 uur ging ophalen kwam in van een koude kermis thuis. In de box zaten de volgende producten:

  • Een doosje vegetarische balletjes van Garden Gourmet - normaal 3,59
  • Een zak Mexicaanse roerbakgroentes - normaal 2,39
  • Een pasta salade - normaal 5,69
  • Een bakje fruitsalade - normaal 2 euro
  • Nog een product wat ik ben vergeten wat het was.

Alles wat al gestickerd met 35% korting, dus in de winkel had ik dit ook al voor ongeveer 10 euro kunnen krijgen - dus geen waarde van 15 euro (al is dit wel een beetje flauw natuurlijk om het zo te zeggen!) . Daarnaast was de Mexicaanse roerbakgroentes dusdanig op de datum dat ik dit niet meer eetbaar vond. Ik heb het pakket dus ook geweigerd, want ik vond het echt een onzin-pakket. 

Ik vind het ook vreemd dat Albert Heijn dit een vegetarisch pakket noemt, ze kunnen het beter een pakket zonder vlees noemen. Als ik lees dat ik een vegetarische box krijg, verwacht ik vegetarische producten, en niet groentes en fruit dat al half aan het vergaan is- al is dit natuurlijk als je het heel breed trekt ook wel vegetarisch, maar het is niet wat ik ervan verwachtte. 


Hebben jullie toevallig de overblijvers al geprobeerd? En was het een succes? 

15 opmerkingen:

  1. Meteen toen het najaar 2022 voor het eerst beschikbaar kwam (meteen de eerste week) had ik een vegetarisch pakket en een brood pakket. Over beide was ik tevreden. Net die week hadden we de beschikking over een auto, dus het was met de auto zo opgehaald. Normaal hebben we dat niet, dus dan is het fietsen of lopen. Dan vind ik het tijdstip dat je het op kan halen in de winter toch wel lastig. Straks in de zomer (als het licht is) zit ik daar minder mee vermoed ik. Wel viel mij ook op dat het dan om 14,95 euro voor de volle prijs gaat aan waarde waar je 4,95 voor betaald (brood pakket overigens: van 8,95 voor 2,95). Maar veel van die producten zou ik zo zelf nooit (ook niet met kortingssticker) zelf kiezen in de winkel. Als je de waarde van de producten neemt met de korting van de sticker er al af ten opzichte van de prijs van de box, dan is je voordeel dus veel kleiner. Je moet het ook echt een beetje uit overtuiging doen denk ik, of het geen punt vinden financieel gezien om daarna producten weg te gooien omdat je het vooral gewoon een leuk verrassingspakket vind.
    Voor mezelf zal ik vast nog wel eens een box ophalen, maar het wordt zeker geen wekelijkse traditie, meer voor zo af en toe eens een keertje.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nu twee keer een vegetarische overblijver gehad van de AH. De eerste was prima (3 vleesvervangers + 2 stuks groente, fruit en heksenkaas. Geen producten met een 35% sticker en sommige nog 7 dagen houdbaar). De tweede keer was flut: vooral vegetarische ‘vlees’waren, een salade en voorgesneden fruit, beide met sticker. Wat me daarnaast opvalt is dat de verrrasings-pakketten en broodpakketten veel meer producten bevatten. In zie zin voelde ik me als vegetariër een beetje achtergesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me voorstellen, Ik zag op Twitter ook echt leuke pakketten voorbij komen, maar het viel mij ook tegen (ook vegetarisch pakket)

      Verwijderen
  3. Ook een slechte ervaring hier. Dat was eens en nooit meer. Verschillende dingen weg kunnen gooien en inderdaad voor minder dan €15.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer zeg, ik hoopte echt dat het misschien een eenmalige ervaring was, maar als ik zo de reacties lees valt dat tegen

      Verwijderen
  4. Wat "grappig", ik had gisteren ook voor het eerst een pakket en was ook een beetje teleurgesteld.
    Bij mij zat er een ieniemienie zakje gesneden ui (die al een dag over datum was) in, een plastic bakje met bruine bonen, gesneden groenten en kruiden voor een chili te maken( precies houdbaar tot die dag),een kant en klare maaltijd (die nog een dag houdbaar was)en een pond bio witlof ( die zag er nog goed uit) ook een vegetarisch pakket. Maar allemaal dingen dus die ik nooit zelf zou kopen, afgezien van de witlof

    Groet van Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee mij ah doet niet mee daaraan, eerst wel TGTG maar ik moet er 15 min voor rijden en ophaaltijd kwam ook nooit uit.
    Ik ben lid van een FB groep en aanverwante groep die o.a. over de overblijvers rapporteren en ben jouw verhaal al paar maal tegen gekomen.
    Je moet volgens de regels ook echt de originele prijs berekenen net als bij TGTG.
    Ik haal in mijn dorp elke week wel een Lidl box en soms een Spar. Als ik in een andere regio ben of langskom kijk ik altijd wel of er iets van mijngading is dat in aanmerking komt. Laatst bij Flink in Rotterdam-Oost (die is toch dicht bij jullie) een mooi pakket gehaald en ook andere Flink vestigingen was altijd erg mooi.
    Komende dagen ga ik bij min zus mantelzorgen na haar schouderoperatie en kijk ik wat daar in de buurt is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Woon bij Daan inde buurt maar ik ken geen Flink hier in

      Verwijderen
  6. Nee, overblijvers ken ik nog niet. Maar AH heeft wel zeer regelmatig een fruit-/groentetas voor 1 euro liggen en die neem ik vaak mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gek, ik had een feestbox gekocht als overblijver net na de Kerst. Die was 8 euro meen ik ipv 24. Pakket was echt supergoed. En ook alles nog enkele dagen houdbaar. Volgens mij is over de datum ook niet de bedoeling. Wel op de datum. In de omschrijving staat overigens precies wat erin kan zitten, dus groente en fruit bij het vega pakket en niet alleen maar nepvlees. Brood en altijd wat lekkers ih broodpakket, feestpakket was alles v excellent. Dus ik ben verbaasd over de reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb er een stuk of 6 geprobeerd van twee verschillende winkels. En de ene winkel is de andere niet. Bij de ene winkel was het volgens mij zoeken om het compleet te krijgen en viel tegen. De andere winkel ging er qua waarde ruim overheen en ook langer houdbaar. Van de 6 ook 3 feestdagenboxen gehad waarvan er 2 een waarde had van meer dan 40 euro en zeker de helft van de producten nog 2-3 dagen goed waren. Deze hadden ook echt de speciale producten voor de kerst. De andere winkel had er ook andere producten in zitten. Feestdagenboxen moeten een waarde hebben van 25 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vier keer een pakket gereserveerd bij drie verschillende filialen.
    Een keer een vegetarisch pakket. Na 20.00u ophalen. De groenten en maaltijdsalade was bedorven of houdbaar tot de dag van ophalen of al over datum. Niet handig want na 20.00u ga ik geen maaltijdsalade meer eten. De verkoopster schrok zelf ook van het pakket en heeft de artikelen die bedorven of over datum waren omgewisseld.
    Drie keer een brood pakket gereserveerd. Eerste keer een oke pakket. Tweede keer twee pakketten gereserveerd bij een ander filiaal. Zaten alleen maar koeken, donuts en berlinerbollen in allemaal op de datum, geen brood want dat was op. Verkoper adviseerde mij om mijn bestelling te annuleren. Dat heb ik gedaan.
    Ik snap dat er in een pakket komt wat over is maar alleen maar koeken e.d. die je niet in een dagweg kan eten en niet kunt invriezen is jammer.
    Ik snap dat de pakketten geen dagen houdbaar zijn maar deze pakketten vielen me echt tegen. Ik bestel ze niet meer.
    Heb veel betere ervaringen met too good to go.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een tegenvaller. Dat klinkt inderdaad niet bepaald aantrekkelijk zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb 1x een ovverblijfpakket gehaald . Viel erg tegen . Kwam lang niet aan de waarde. En 1x een broodpakket. Veel brood en 1 pakje waar 2 koekjes in zaten met 35%sticker. Ik doe het niet weer bij de AH.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een slechte ervaring hier.
    Wij hebben ook voor het eerst een pakket gehaald bij AH. Een verrassingspakket. Dus ik ging m ophalen om 19 u. Het enige wat we kregen waren 7 pakken ontbijtgranen. Zelf eten we dat niet dus het was nogal waardeloos.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)