woensdag 10 mei 2023

Onze vakantie in het Zwarte Woud

Gisteravond zijn we teruggekomen van onze vakantie in het Zwarte Woud. Eigenlijk was het de bedoeling om 's avonds te vertrekken, zodat Tobias gister gewoon naar school kon, maar door omstandigheden heeft hij de eerste schooldag moeten missen. Maar daar kom ik zo even op terug.

Zondag: ons eerste deel van de reis

Op zondag zijn we vroeg vertrokken richting onze tussenstop in Heidelberg. Hier hebben we een beetje rondgekeken en vervolgens hebben we een nacht in een hotel geslapen, zodat het laatste deel van de reis nog maar kort was.

Maandag: aankomst bij de camping

Op maandag zijn we aangekomen bij de camping en zijn we vooral bezig geweest met uitpakken en een beetje in de omgeving rondkijken. We kwamen gelijk een bakkertje tegen met mijn favoriete Duitse gebakjes (op de foto in het midden):

Dinsdag: eerste dag Europapark

Dinsdag gingen we onze eerste dag naar Europapark. Het was een heel mooi park met heel gave achtbanen, maar ook heel mooi qua thematisering en rustige attracties. We hebben onze ogen uitgekeken. Mocht iemand twijfelen of Europapark de reis waard is: dat is ie zeker 😁

Woensdag: ritje door het landschap en bezoek aan de grootste koekoeksklok en waterval

Op woensdag deden we een beeetje rustig aan en hebben een bezoekje gebracht aan de grootste koekoeksklok en waterval. We hebben deze dag heerlijk genoten van de rondrit en de mooie natuur van het Zwarte Woud.

Donderdag: dagje Rulantica

Op donderdag gingen we naar Rulantica. Voor wie het niet kent: dit is een heel groot zwembad met 28 glijbanen. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar Sander en Tobias hebben heel erg genoten van alle wilde glijbanen.
We hadden voor deze dag een sofa geboekt in een rustiger gedeelte van het zwembad, maar toen we naar onze sofa werden gebracht kregen we een verrassing: we kregen een "comfort hydda" in plaats van onze twee persoonsbank. Dit is een soort 'huisje' (kamer) waar je jezelf kan terugtrekken. Je kan via een knop bediening vragen om iets te eten voor je te halen en je had toegang tot een loungegebied met sauna alleen voor de mensen die een comfort hydda hadden. We zijn deze dag dus flink met luxe overspoeld. Hierdoor was het een extra heerlijke dag.

Vrijdag: tweede dag Europapark

Vrijdag gingen we een tweede dag naar Europapark. Ook deze dag was weer erg geslaagd.

Zaterdag en zondag: Rodelbaan

Tobias wilde ook heel graag een keer een rodelbaan proberen. Dus zijn we zaterdag én zondag naar verschillende rodelbanen geweest.

Het was de bedoeling om dan 's avonds te vertrekken zodat Tobias de volgende dag naar school kon, maar het weer was erg slecht vanaf zondagmiddag en er werd zelfs een weerwaaarschuwing afgegeven, dus hebben we besloten om toch maar op maandag ochtend te vertrekken. Gelukkig was dit mogelijk met het huisje. Sander vond het niet verantwoord om eerder te gaan rijden.

Al met al was het een heerlijke vakantie en hebben we ons heel erg vermaakt. Ik ben nu alweer aan het uitkijken naar onze volgende vakantie 😁