zondag 9 juni 2024

Avondvierdaagse weekmenu

 Morgenavond beginnen we met de avondvierdaagse waarbij we 4 dagen elke dag 5 kilometer gaan wandelen. Dit betekent dat we elke dag om half 7 bij de start worden verwacht. Om dat voor elkaar te krijgen is het handig om niet te lastige maaltijden te maken, zodat we relaxed kunnen vertrekken omdat we zeker weten op tijd kunnen eten. Ik maakte een weekmenu met de volgende gerechten: 

- pasta bolognese

- andijviestamppot 

- patatje kapsalon

- rode kool prakkie

- wraps 


Zo komen we elke dag met een goed gevulde buik zonder teveel moeite aan bij de start van de avondvierdaagse (hoop ik) 😁


Houden jullie met zulke dingen ook rekening dat je wat makkelijker eet, en wat zijn dan jullie go to recepten? 

11 opmerkingen:

  1. Een van mijn makkelijkste recepten is Hollandse couscous.
    Een bloemkool koken, doperwten uit de vriezer koken, spekjes uit alken en couscous wellen. Alles bij elkaar op een bord scheppen en binnen een half uur zit je aan tafel. Meestal maak is smorgens voor werk de bloemkool vast schoon, zodat ik die alleen nog aan hoef te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de derde week van juli is het weer de Nijmeegse vierdaagse. In een huishouden met 1 vrijwilliger en 1 50km wandelaar, hebben we dan echt een heel ingewikkeld schema. Hoewel ik als vrijwilliger maaltijden aanboden krijg van de organisatie, ga ik in de avond toch meestal thuis eten omdat het dit het enige moment is dat wij elkaar zien op een dag. Alles moet dan echt heel snel en heel makkelijk. Favorieten: voorgebakken quiche (alleen opwarmen), eerder gemaakte maaltijdsoep met broodjes (zelfde), pastasalade (liefst op een rustig moment de groente al snijden). En op vrijdag zijn we om 18:00 uur officieel klaar (goed, ik ga nog even met collega’s borrelen) en dan is het standaard afsluiten met ovenpizza en bier!

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me zeker ingewikkeld maar zo te horen hebben jullie het goed voor elkaar geregeld :)

      Verwijderen
  3. Ik maak graag een tex mex salade met bonen en mais en ovengedroogde tomaatjes, en eventueel avocado (niet wekelijks ivm met hoe het geteeld wordt). Je kan het met rijst eten of met wraps en voor verstokte vleeseters kan er vlees bij maar dat hoeft niet. Ik verdraag gelukkig bonen heel goed, onze oudste neemt er hooguit een lepel vol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt zeker lekker, en volgens mij zou Tobias dat ook heerlijk vinden (zonder avocado, daar is hij niet dol op!).

      Verwijderen
  4. Soep. Groentesoep met ballen,kippensoep (uit de vriezer). Met volkorenbrood en beleg.
    Lasagne (ik maak die altijd per 6 porties en vries ze in, dus enkel na het avondeten uit de vriezer halen en de dag erna in de oven bakken).
    Wraps. Geraspte wortel, komkommer,paprika, sla. En dan met gesnipperde kip of chili con carne. De warme vulling maak ik dan vooraf.
    Pasta met kip, spinazie, tomaat en Boursin.

    Wij eten vaak op zaterdag en dinsdag, zondag en woensdag,maandag en donderdag hetzelfde. Dus 1 keer koken, en een keer opwarmen. Op vrijdag is het wat dan ook dag (pizza, patat, restjes, puf om te koken, broodje gebakken ei).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben er net 10 jaar opzitten met eten om sport heen. Selecties trainen op minder populaire tijden en lang. En dat 4 dagen per week en in de weekenden competities en toernooien.
    Veel pasta waar ik de saus dan de dag ervoor na de training maakte. Na de training eten: tosti met soep.
    In de auto eten: opgewarmde stamppot.
    Voor de training snel wat boterhammen er in door eerder weg te mogen uit school.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor ons dit jaar geen avondvierdaagse; het was niet (nog) besteed aan de zesjarige. Een aantal ingevroren maaltijden voorbereiden is vaak makkelijk te timen, zit je mooi op tijd aan tafel. Bijvoorbeeld een lasagne of soep. Ook een traybake vind ik heel makkelijk, omdat je gewoon alles op een bakplaat stort en het een half uur later als maaltijd weer uit de oven haalt. Kun je dat half uur ook nog nuttig besteden :)

    Veel plezier met wandelen, hopelijk is het weer na vandaag weer wat beter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zes is inderdaad wel wat jong. Al was Tobias geloof ik ook 6 toen we het voor de eerste keer meeliepen. De twee jaar daarna was in coronatijd en ging het niet door (ja, je kon alleen lopen, maar daar vonden wij niets aan, te vrijblijvend!)

      Ik hoop ook dat het wat beter weer gaat worden, voor vanavond ziet het er nog niet zo best uit

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)