zaterdag 24 augustus 2024

Agenda kopen: ik ben er weer vroeg bij!

 Dit weekend zijn we voor Tobias even wat spulletjes voor school gaan kopen. Onder andere een schooltas, waar ik eerder al over blogde. Maar ook gymkleding, gymschoenen en voor het eerst een school-agenda. Dit hoefde officieel nog niet, maar werd wel aangeraden door de leerkracht. En ik vind het zelf toch wel belangrijk dat hij alvast enigszins gaat wennen aan het gebruiken van een agenda voor hij naar de middelbare school gaat.


Zelf ben ik natuurlijk een grote fan van opschrijfboekjes, planners enz. dus ik ging ook gelijk even voor mezelf kijken. Maar eigenlijk ben ik gewoon nog steeds heel tevreden met mijn agenda van Structuurjunkie dus ik ga volgend jaar ook weer voor deze agenda. Ik heb hem gelijk besteld, want bij Bruna hadden ze hem niet. Dus ik moet nog even een dagje langer wachten. 


Sander vindt natuurlijk dat ik er weer veel te vroeg mee ben, maar ik vind het fijn om mijn agenda al ruim van tevoren te hebben. In het begin van het schooljaar krijgen we bijvoorbeeld altijd een kalender met alle afspraken en evenementen voor het hele schooljaar, dus ik vind het ook handig om die direct over te schrijven. Bovendien geeft het mij veel houvast en rust om alvast door te kunnen plannen. 


Zijn jullie meer team Sander of team Daantje in deze?

10 opmerkingen:

  1. Ik heb een mooie agenda van Leuchtturm, linkerhelft agenda en rechts streepjes - dat wordt mijn focuslijst en mijn korte dagboek aantekeningen.
    Ik heb mijn agenda van 25 al gekocht zodat ik niet misgrijp. En sommige afspraken zoals jaarlijkse medische checks kan ik er alvast in zetten. Ik heb ook een outlook agenda maar ik kijk graag naar de lopende week op papier.
    Ik had nog boekenbonnen een daar heb ik mijn agenda van betaald. Welbesteed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker een mooie besteding van boekenbonnen. Ik vind zelf een agenda op papier ook nog zeker meerwaarde hebben tov een outlook agenda (of in mijn geval Google calendar). Op papier geeft mij veel meer overzicht.

      Verwijderen
  2. Zonder enige twijfel zit in in jouw team! Ik ben ook dol op agenda's en notitieboekjes. Ik heb een mooie Filofax op mijn werk én gebruik de digitale Outlookagenda. Ik schrijf to do lijstjes in mijn Filofax en in de Outlookagenda staan alle afspraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier digitaal. in een oogopslag zie ik mijn eigen agenda, de gezins kalender, waar de kids hun logeer/werk/dokter afspraken inzetten. De agenda van mijn man. En ook de lesroosters worden er automatisch ingelezen en bijgewerkt. Heel erg handig en actueel. Voor mijn kinderen heb ik eenmalig een papieren agenda gekocht, maar de realiteit is dat ze de enige waren in de klas en het eigenlijk overbodig was..Alles wordt digitaal verstrekt, en de docenten zetten digitaal het huiswerk in hun schoolagenda.Daar staan dan ook meteen links in, naar de benodigde documentatie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd hoe wij dat gaan ervaren straks op de middelbare

      Verwijderen
  4. Ik heb een digitale agenda: de app Simplecal, die gelinkt is aan Google. Steeds een agenda ergens mee naartoe moeten slepen werkt voor mij uiteindelijk niet. Ik wil overal m’n agenda in kunnen zien. Deze agenda laat standaard een maandoverzicht zien, wat ik heel prettig vind. Voor taken gebruik ik de app herinneringen. Op m’n Apple Watch kan ik beiden raadplegen, dus zelfs als ik m’n telefoon niet bij me heb, vergeet ik niets :)

    Schrijver

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt handig. Ik gebruik mijn papieren agenda eigenlijk alleen thuis. "Even in mijn agenda kijken thuis" is voor mij ook handig ivm grenzen in de gaten houden :)

      Verwijderen
    2. Dat doe ik ook! 'Ik noteer het even (digitaal in telefoon) en dan kijk ik thuis even in mijn agenda, ik laat je het nog wel even weten of het kan' oftewel lees: hier moet ik nog even over nadenken of eerst even overleggen met hubby...zonder dat er iemand mee kan luisteren. Want tja, ook de introverte mensen op deze wereld hebben soms even bedenktijd nodig.

      Groetjes Lily

      Verwijderen
  5. Al een aantal jaar heb ik de soft pocket A6 formaat (1 week op twee pagina's) vlinder uitvoering (elk jaar zelfde thema andere uitvoering) van 'de hobbit'. Nog steeds niet te bestellen voor 2025. En ja, ik hebt al minstens 4x gekeken. Deze agenda wilde ik dit jaar voor mijn verjaardag vragen maar dat ging dus nog niet. Nu heeft mijn schoonmoeder een 'envelopje' gegeven en ga ik de agenda halen (vermoedelijk bestellen) zodra het kan.
    Ik ben dus zeker team Daantje!!

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn he als je een agenda hebt gevonden die voor jou werkt :) Dan wil je toch niet anders meer?

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)