zaterdag 4 oktober 2014

Vroege vogel

Vanmorgen was ik om 6 uur alweer wakker, ondanks dat de wekker vandaag niet aanstond. Ook Tobias was wakker, hij lag een beetje te kletsen in zijn bedje, maar na een kwartier viel hij toch weer in slaap. Ik helaas niet, maar dat is ook niet verwonderlijk aangezien ik gisteravond al om 9 uur naar bed was gegaan en dus een vrij lange nacht heb gemaakt. Ik vond het ook niet zo erg, want ik voelde me best uitgerust.

Nu ben ik dus even aan het genieten van de stilte en rust hier beneden. Echt heerlijk om even niks te hoeven!!

Misschien ga ik vanavond wel weer zo vroeg naar bed. Het is me nu in elk geval erg goed bevallen...

Edit: Tobias wordt nu (half 8) dus pas wakker. Eigenlijk is het niet eerlijk, doordeweeks wordt ie altijd al om 6 uur wakker van onze geluidjes en nu slaapt ie gewoon door!! Vanaf nu ga ik gewoon van Sander eisen dat ie 's avonds gaat douchen ipv 's morgens en een beetje zachtjes doet op de trap en dan ga ik wel met hem ontbijten, maar dan kan ik daarna tenminste even genieten van een uurtje tijd voor mezelf.


Gistermiddag tikten we trouwens even ons spaardoel aan, dat was wel leuk. Maar helaas moet er nog één rekening betaald worden van de badkamer en halverwege oktober moeten we ook de reis naar Disneyland betalen, dus dan duurt het wel weer even..... Al had ik niet verwacht dat we zo snel die €500 bij elkaar zouden hebben, dus wie weet gaat het wel sneller dan verwacht...

Sinds ik die documentaire over the secret heb gekeken ben ik wel aan het nadenken gezet over datgene waar je aandacht geeft groeit. Als je aandacht geeft aan schulden, groeien je schulden. Als je aandacht geeft aan overvloed, groeit je overvloed. Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit eigenlijk. Sander en ik praatten best wel veel over de financiën en niet altijd op de meest positieve manier. Gisteravond zei ik dus tegen Sander: laten we het er vast over hebben wat we volgend jaar gaan doen als jij een flinke bonus / salarisverhoging krijgt. ;) Sander gelooft er nog niet echt in, maar ik ben benieuwd of het werkt.... ;)

2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar dat vroege wakker worden alleen had ik het geluk dat dochterlief omdat ik haar er gewoon niet uithaalde en ze daarna wer rust in huis had gewoon nog even verder sliep. Wij stonden dus niet tegelijk op. Wilde ze echt niet meer gaan slapen of zelf even spelen dan kwam ze nog even bij mij liggen of bij haar vader als ik eerder weg moest.

    Zowiezo ben ik een voorstander van zelf spelen en ontdekken. Pas als het echt niet veilig was ging ze in de box. En dat was niet zo veel, het was een prima plaats om het grotere speelgoed te stallen.

    En ook nu nog kan ze prima alleen spelen, ik moet alleen wel ergens in huis zijn anders vindt ze het niet gezellig. Ook als er vriendinetjes zijn is het duidelijk dat ik niet voor entertainment zorg, ik zorg alleen voor de innerlijke mens met drinken en eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hier ook zo'n vroege vogel in huis. Hij wordt ook wakker van het minste geluidje en mijn man vertrekt elke morgen om kwart over vijf naar zijn werk. Op den duur zit je zelf zo in dat vroege ritme dat je vanzelf wakker wordt, zelfs al slaapt hij een keertje toch langer. Ik leef met je mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)