vrijdag 12 december 2014

De tijd vliegt....

Zoals altijd vliegt de tijd weer in december! Over 2 weken is het alweer kerst! Gelukkig laat ik me dit jaar wat minder overvallen door dit soort events dan voorgaande jaren. Bovendien heb ik het ook losgelaten dat we persé naar de winkels toe moeten; ik zoek de cadeautjes tegenwoordig liever online uit. Het heeft voor mij eigenlijk alleen maar voordelen:
  • Geen gestress in de winkel, maar gewoon thuis op mijn gemak rondkijken
  • Je weet vrij zeker dat je de laagste prijs betaald als je gebruik maakt van Google shopping. Zij vergelijken de prijzen van verschillende webwinkels inclusief mogelijke verzendkosten.
  • Je hoeft de deur niet uit in de decemberkou
  • Direct zien of een cadeau op voorraad is of niet, dus niet eerst de winkel helemaal doorzoeken en er dan achterkomen dat het uitverkocht is
Kortom: ik ben wel blij met webshops! En in januari zal ik wel weer gewoon alles bij de plaatselijke winkels gaan kopen.... 

9 opmerkingen:

  1. Met kerst geven wij geen cadeautjes, maar met sinterklaas wel. En dan doe ik ook de meeste inkopen vanuit mijn stoel, lekker met een bakkie thee erbij. Heerlijk vind ik dat.
    Ik ben er een paar jaar geleden mee begonnen. Onze jongste is van 14 nov. Hij is nu 3, maar 3 jaar geleden zag ik het niet zitten om met mijn dikke buik de winkels door te struinen om voor 5 kinderen de sint-inkopen te doen. Toen heb ik alles online besteld en sindsdien doe ik dat het liefst. In nov/dec. is het in de speelgoedwinkels zo druk. Vreselijk vind ik dat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Google shopping? Nog nooit naar gekeken. Ga ik vandaag doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Google is een (heel erg) commercieel bedrijf en die shopping resultaten zijn dus door de aanbieder betaald ; Google maakt reclame voor ze en die bedrijven hebben een contract met google .
    Als je goed weet te zoeken ( typenummers e.d.) dan kom je nog voordeliger uit als je de moeite er in wilt steken.
    C@th

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sluit ik me helemaal bij aan! Google shopping, beslist.nl en andere vergelijkingssites zijn altijd gekocht en dus nooit echt objectief. Beter vergelijk je zelf door te zoeken op typenummer, merk, enz. En vaak is kopen in het buitenland met hogere verzendkosten nig steeds goedkoper dan duur kopen in nederland met lage verzendkosten...

      Verwijderen
  4. Ik doe met kerst geen cadeautjes, maar voor de rest shop ik ook net zo lief online. Veel makkelijker. Wel moet je dan eigenlijk al een idee hebben. Als ik echt niets weet, is het soms wel makkelijker om gewoon in een winkel wat rond te kijken, dan kom je ook op ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het helemaal met je eens over de voordelen van online shoppen! Prijsvergelijking en op voorraad is gewoon erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Persoonlijk vind ik het jammer dat mensen de plaatselijke middenstand niet steunt al begrijp ik de voordelen van online winkelen. Hoe zou uw woonplaats eruit zien als de meeste winkels zouden moeten sluiten omdat voormalige klanten nu online gaan boodschappen. Ik let het hele jaar op leuke aanbiedingen vooral kruidvat en trekpleister hebben regelmatig leuke speelgoedaanbiedingen. Het is beter voor mijn portemonnee en beter voor de middenstand

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je op een dorp woont zijn er vaak erg weinig winkels om je inkopen te doen ;-)
      wij hebben een bakker, slager, supermarkt, snackbar en 2x in de week een groentekraam en een visboer.
      Ik moet dus voor de verdere aankopen de auto pakken. Nou dan vind ik internet toch verdraaid makkelijk!!

      Verwijderen
    2. Tsja, ik denk niet dat kruidvat en trekpleister nou bepaald "plaatselijke middenstand" zijn ;)

      Wij winkelen het hele jaar gewoon in real life, maar in december vind je mij niet in de winkels... veel te druk!!

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)