dinsdag 24 maart 2015

2 weekjes in mijn schoenen

Vroeger had ik een stappenteller. Die klikte je vast aan je broek en dan hield het apparaatje de hele dag bij hoeveel stappen je had gezet. Een leuke gadget, maar echt handig was hij niet, want het ding viel meer dan eens op de grond en zodoende was hij na een paar weken al kapot en heb ik geen nieuwe meer gekocht. Dit ook omdat ik hem regelmatig vergat en dus eigenlijk toch niet goed kon bijhouden hoeveel ik had gelopen.

Twee weken geleden installeerde ik een nieuwe stappenteller op mijn telefoon. Aangezien mijn telefoon toch vaak in mijn broekzak zit vergeet ik hem nu geen enkele dag meer mee te nemen. De stappenteller schakelt zichzelf automatisch in als ik ga lopen en als ik een uurtje op de bank wil zitten dan schakelt hij zichzelf automatisch uit. Ideaal! :)

Ik deel graag wat leuke feitjes met jullie over wat ik heb ontdekt dankzij de stappenteller:

  • In totaal heb ik tot nu toe 65.679 stappen gelopen! Best veel!!
  • Ik heb gemiddeld 5.052 stappen per dag gelopen, dat is ongeveer de helft van wat ik mezelf als doel had gesteld. (Daar staat tegenover dat mijn telefoon ook wel eens aan de oplader hangt, dus misschien is het in werkelijkheid wel wat meer!)
  • In totaal heb ik 56 km gelopen. Het apparaatje gaat uit van een gemiddelde stapgrootte van 85cm, dus ik weet niet of het precies klopt, maar in elk geval ook een nette prestatie denk ik zo.
  • Gemiddeld 4,29 km per dag.
  • Mijn doel om 10.000 stappen te lopen op 1 dag heb ik tot nu toe één keer gehaald. Mijn doel om 5 km per dag te lopen heb ik al 5 keer gehaald. 
  • Op doordeweekse dagen loop ik meer dan in het weekend, en ik loop het meeste overdag 's middags. (In het weekend neem ik ook vaak mijn telefoon niet mee, dus dit verklaart dat ook wel voor een deel!)

Hebben jullie wel eens een stappenteller gebruikt?? 

12 opmerkingen:

  1. ik vind 10.000 stappen per dag vreselijk veel! Knap dat jij al aan de helft komt, of klink ik nu vreselijk lui?
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, inderdaad enorm goed dat je gemiddeld boven de 5.000 stappen per dag komt. Welke stappenteller gebruik je? Ik heb recent Moves, Noomwalk, Pedometer en Accupedo getest. Ze zijn niet allemaal even accuraat en je batterij loopt sneller leeg. Overigens als je een half uurtje flink doorwandelt - bijv. in je lunchpauze - kom je al snel aan de 4.000 stappen. Gr. DB

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik WalkLogger. Ik heb net even 200 stappen gedaan en meegeteld, en hij klopte wel in dit geval :) Of hij op lange afstanden ook accuraat is dat weet ik niet. Je kan in elk geval zelf instellen hoe gevoelig hij moet staan.

      Verwijderen
  3. Heb hem wel eens voor de grap gebruikt, ik liep gem 15000 stappen per dag, ( heb 3 honden die veel beweging nodig hebben )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zo'n ding staat al een tijdje op de verlanglijst, ik wacht nog op iemand die hem beu is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op werkdagen loop ik een uur of twee naar huis. Dat helpt me om te ontstressen en tussendoor doe ik ook mijn boodschapjes.
    Op andere dagen loop ik vijf kilometer, of om eieren bij de boer te halen, of even naar postcentrum om een brief te brengen. Beiden kan op de fiets,maar het gaat me juist om het lopen. Het helpt me echt om te ontstressen en het is nog gezond ook. Hoeveel stappen het zijn, geen idee, een stappenteller gebruik ik niet, ik weet de afstand,dat vind ik genoeg.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt als heel veel Daantje. Ik ben benieuwd hoeveel ik zelf loop. Ga het denk ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik loop het Pieterpad en het Drenthepad en heb altijd een stappenteller in mijn broekzak.
    Ik denk dat een stap geen 85 cm is. Mijn man is 1,84 en neem gemiddeld genomen stappen van 76 cm. Mijn stappen zijn gemiddeld 68 cm. en het hoogste aantal stappen op een dag was in augustus 2014, 41.885 stappen !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik draag zelf al een paar maanden een goede stappenteller van Garmin. Dat heeft me veel inzicht gegeven. Op dagen waarop ik werk is het absoluut geen probleem om aan de 10.000 a 14.000 stappen te komen (ik reis met fiets of ov), maar op zondagen en vrije dagen thuis is het moeilijker. Ook al hebben wij een huis met veel trappen en doe ik bijna alles op de fiets! Ik weet natuurlijk niet hoe accuraat je telefoon is en of ie alles wel telt, maar 5000 stappen per dag is eigenlijk niet genoeg is mij altijd gezegd. Pas vanaf 7500 stappen ben je matig actief! Maar dat hangt natuurlijk nog van heel veel andere factoren af. Ik vind het wel leuk om in ieder geval inzicht te hebben en het motiveert me ook wel om tenminste te proberen elke dag de 10.000 te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op mijn nieuwe telefoon heb ik standaard zo'n programma. Health heet het. En ook ik moet 10.000 stappen per dag. Nou, ik kan zeggen dat het me reuze meevalt. Als ik al zie dat ik al vlug 1200 stappen tel met poetsen. Dan met de hond wandelen een paar keer per dag. Meestal haal ik het wel. Ik heb net even gekeken. 11.292 nu momenteel. Ben even met dochterlief naar het outletcenter in Roermond geweest voor schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke feitjes! Wat voor een app is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, dat is leuk, daar ga ik ook eens voor kijken! Werkt het ook als je telefoon in je tas zit? Of in je binnenzak? In mijn broekzak past hij meestal niet echt.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)