maandag 2 maart 2015

Dalende netto-waarde + weekmenu

Het is natuurlijk te verwachten: als je een vakantie betaalt van de spaarrekening, dan daalt je netto-waarde! Gelukkig is hij minder gedaald dan de totale reissom, wat dus eigenlijk betekent dat we tóch nog wat meer waard zijn geworden (in mijn kromme gedachtengang... ;) )

Maargoed, komende maand gaan we weer ons best doen om de netto-waarde weer op te krikken. Komt helemaal goed! :)

Nog een ander "narigheidje" van de vakantie betalen was dat ik vanmorgen even geconfronteerd werd met een roodstand. Rekenfoutje! Ik had heel stoer gezegd dat we de reis wel direct konden betalen, maar ik had er even geen rekening mee gehouden dat er ook nog extra kosten bijkwamen voor de verzekeringen enzo.... Natuurlijk heb ik dit bedrag direct van de spaarrekening teruggeschrev en naar de gewone rekening, maar aangezien deze niet bij dezelfde bank zijn duurt het dan even. En de hypotheek werd toen eerder afgeschreven dan het geld van de spaarrekening binnen was.

Gelukkig is dit allemaal weer opgelost en kan ik straks dan eindelijk de boodschappen voor het weekmenu gaan halen:

Vrijdag: patat

Zaterdag: zelfgemaakte sushi - omnomnom

Zondag: groentensoep met bonen

Maandag: tarte tartin met witlof

Dinsdag: pasta met spinazie en noten

Woensdag: ovenschotel met bloemkool

Donderdag: Aardappels, spruitjes en een vegetarische schnitzel

Vrijdag: patat

4 opmerkingen:

  1. Ach liever een gedaalde nettowaarde MET vakantie dan een gestegen nettowaarde zonder vakantie toch. Lekker van genieten, Barcelona is echt een mooie stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat niet boodschappen kunnen doen is één van de redenen dat ik altijd werk met envelopjes voor het boodschappengeld. Er kunnen gekke dingen op mijn rekening gebeuren wat wil, maar het boodschappengeld heb ik altijd in huis.
    En ik ben het met consumindermeisje eens. Vakantie is ook belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nettowaarde is alleen euro's. Wat je leven waard is, daarin tellen je herinneringen en ervaringen hard mee!
    "Life is not counted by the breaths you take, but by the times it takes your breath away."

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, dat hoort er ook bij! En wat is waarde als je er niet van kunt genieten? Mooi dat de 'klap' van de vakantie minder is dan de toename, dus dat je per saldo toch wat opschiet!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)