vrijdag 27 maart 2015

Nuchter blijven

Vandaag moet ik nuchter blijven. En dat vind ik best moeilijk. En nu denken jullie misschien: wow, we wisten niet dat Daantje zo'n drankprobleem had ;) maar dat bedoel ik uiteraard niet. Ik mag vandaag niet eten, want ik moet bloed prikken op een lege maag. Nog 3 kwartier wachten. Ik heb trek!! :(

Gister is getest of ik een blaasontsteking had. Gelukkig was dit niet het geval, maar er werd wel suiker in mijn urine gevonden. Dus nu mag ik weer bloed gaan prikken. Zo blijven we lekker bezig. Ik verwacht eigenlijk niet dat daar veel uit gaat komen; tijdens de zwangerschap had ik er ook al "last" van en toen was er ook niks aan de hand. Maargoed.... We zien wel. :)

Nuchter blijven vind ik dus helemaal niks aan (wie wel?!) en dus probeer ik mezelf een beetje af te leiden. Ik werk sinds kort met een bullet journal, dus ik had een heel lijstje met taakjes die ik moest doen. Ik heb het afgelopen uur al vanalles gedaan en ik ga nu ook maar weer verder.... Zo heeft dat nuchter blijven toch nog een klein voordeeltje: het huis is straks wel lekker aan kant :)

11 opmerkingen:

  1. Sterkte!
    Ik kan er ook niet goed tegen als ik niet op tijd kan eten. Dus hopelijk vliegt de tijd voor je en is je bloedsuikerspiegel niet te hoog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet eten vind ik niet moeilijk want ik ontbijt nooit vroeg en om af te vallen doe ik vastendieet dwz 2 dagen per week 500 kcal.

    Maar geen koffie is vervelend, ik neem dan paar slokjes voor de smaak en spuug het weer uit. Voor de terugweg dan alvast koffie in thermosbeker meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch altijd wat spannend vind ik, zo'n onderzoek. Succes ermee. Nuchter blijven is inderdaad niet leuk, ik kan er ook heel slecht tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh vervelend zeg! ik ben zo gewend om te ontbijten.. en vooral als het niet mag, krijg je extra trek... ;) ben jedaarna weer snel thuis? anders lekker boterham mee die je daarna gelijk kan eten ??? hoop dat je waardes goed zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sukses met de uitslag van het onderzoek, hopelijk valt het mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herken je gevoel. Ik moet ook altijd ontbijten! Binnenkort heb ik weer een darmonderzoek (heb ik zo'n 1x in de 4-5 jaar). Dan mag ik een hele dag voorafgaand aan het onderzoek niet meer eten. Tot de middag vind ik het altijd vreselijk....maar ik moet ook enorme liters van één of andere oplossing drinken en na een paar uur ben ik daar zo beroerd van en zit ik toch alleen op de wc, dat ik niks meer wil eten. Ik zie altijd enorm op tegen het onderzoek.....

    Succes! Hoop voor je dat alles goed is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mag je nog wel water drinken? Daarmee is het misschien nog wat te rekken. Maar het is wel heel vervelend, ik moet op een gegeven moment ook echt eten! Hopelijk is het verder goed gegaan en valt de uitslag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. brrr... nuchter blijven is echt vreselijk! ik ben er altijd een hele dag van ontregeld.
    ik huiver nog van die glucose testen in mijn zwangerschappen. omdat mijn moeder 'ouderdomssuiker heeft' (een drankorgel is, haha) moet ik dan iedere keer nuchter naar de bloedbalie, prikken, een fles vieze suikerdrek drinken en dan 2 uur later nog een keer prikken... dat kostte me steeds twee volle dagen met hoofdpijn op de bank liggen om erbovenop te komen :s

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)