zaterdag 28 maart 2015

Mijn eerste week werken met een bullet journal

Zijn jullie ook wel eens het overzicht kwijt doordat je zoveel lijstjes maakt?! Ik in elk geval wel! Ik ben een echte lijst-trekker :P Ik kan overal lijstjes vandaan trekken. Van de vakantie-voorbereidingen tot de to do's voor morgen.... Maar doordat ik overal lijstjes heb liggen verlies ik het overzicht en werken de lijstjes soms juist averechts.... Als je met lijstjes werkt heb je soms ook een lijstje nodig waar op staat waar al je lijstjes liggen ;) Daarom heb ik nu sinds kort een bullet journal. Dit werkt echt goed voor mensen die lijstjes bij willen houden!

Mijn bullet journal bevat tot nu toe de volgende lijstjes:

  • Een index, waar ik makkelijk al mijn lijstjes in terug kan vinden ;) 
  • Een maandkalender van Maart 
  • Een to do lijstje voor dingen die af moeten in Maart
  • Een huishoudschema voor Maart waarin ik dingen kan afkruisen
  • Per dag een to do lijstje met dingen die op een specifieke dag moeten gebeuren
  • Een lijstje met dingen die ik met Sander wil bespreken als hij uit zijn werk komt
Tot nu toe werkt het erg goed! Ik pak een paar keer per dag mijn boekje erbij en zie in één oogopslag wat er nog moet gebeuren. Ook als ik onderweg ben merk ik dat ik regelmatig even terugdenk wat er ook alweer in mijn bullet journal stond. Zo bedacht ik me dat ik nog moest bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek (de dokter had er spoed op gezet!) en kon ik nog net op het nippertje bellen. En de uitslag was gelukkig prima in orde!


7 opmerkingen:

  1. Ik moet wel een beetje lachen om het lijstje wat je moet bespreken met Sander als hij uit zijn werk komt.
    Ik hou alleen op het werk een (kort) lijstje bij van dingen die ik mogelijk kan vergeten. Genoeg voor mij.
    Met man spreek ik altijd de dag door als hij in de auto zit op weg naar huis. Hij is ruim een half uur onderweg en dat is genoeg tijd voor shop talk. Zo noemen wij dat. We bespreken nieuwtjes, dingetjes van de kinderen, onze dag etc. Eenmaal thuis praten we natuurlijk ook maar dan is alles wat moet al besproken. Voor ons werkt dit al jaren goed.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als je zoveel tijd samen hebt om te praten komt het idd vanzelf aan bod! ik werk vanuit huis en merk dat ik savonds ook niets te melden heb, het is dan al uit mn systeem.. echt belangrijke dingen schrijf ik dus ook p als ik iets door moet geven of echt wil vertellen.. ben savonds zo moe van werken en eigen kids en alles regelen.. en we komen nauwelijks aan echt praten toe.. savonds koken, eten, kids naar bed, man sosm nog werken vanuit huis, ik soms ook savonds werken, man slaapt meestal veeeeel eerder dan ik..

      en verder sowieso erg herkenbaar daantje, al je lijstjes :p goed dat je ze zo organiseert! super!

      Verwijderen
  2. Haha ja het is misschien een beetje gek, maar ik ben af en toe erg vergeetachtig ;) dus zodoende :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ja het is misschien een beetje gek, maar ik ben af en toe erg vergeetachtig ;) dus zodoende :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat de uitslag in orde was.

    Wat betreft lijstjes.... ik heb een agenda voor afspraken, de rest probeer ik echt te onthouden want mijn ervaring is dat al ik iets opschrijf (lijstje) dathet dan minder in mijn systeem zit. En op lijstjes kijken vergeet ik zeker, als het lijstje al te vinden is:)
    Als er echt dringende regeldingen zijn zet ik die in mijn telefoon met alarm. Dus morgen moet ik iemand bellen, dan gaat om 9.15 het telefoonalarm met de opdracht te bellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prikbord, een planbord en een groot jaarplannings bord helpen me echt om alles te onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sinds vorig jaar houd ik ook een bullet-journal bij. Ik vind het erg fijn, want ik had altijd overal lijstjes liggen en uitgescheurde bladzijdes. Nu heb ik alles op één plek en raak ik geen onthoud-dingen meer kwijt. Behalve de to-do dingen, schrijf ik er ook tips in over te lezen boeken, te bekijken documentaires en films, maar ook grappige uitspreken van de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)