zondag 22 maart 2015

Recensie van Blogboek

Op woensdag heb ik het boek Blogboek van Kelly Deriemaeker uit de bibliotheek gehaald. Ik had er al bij een paar andere bloggers over gelezen en was dus erg benieuwd geworden. Ondanks dat ik al jaaaaren blog (voor Sander en Daantjes groene blog schreef ik een blog via web-log!) ben ik toch nog niet altijd tevreden over hoe ik blog en denk ik dat er altijd nog wel iets te verbeteren is. Zodoende reserveerde ik het boek in de bieb en kon hem woensdag gaan ophalen...



Het boek leest erg lekker weg en daardoor las ik vanmorgen al de laatste bladzijde uit. Tijd voor mijn mening / gedachtes over dit boek

Het boek is bedoelt voor beginnende bloggers. Zoals ik al zei: ik ben geen beginnende blogger! Maar toch heb ik wel wat fijne informatie uit het boek kunnen halen:

  • Vaker gebruik maken van opsommingen, omdat dit prettiger leest (bij deze! ;) )
  • Géén woordgrapjes maken in de titel van een blog, want dan is het niet duidelijk waar de blogpost over gaat
  • Een paar leuke tips om mensen te motiveren om vaker te reageren (want reacties zijn gewoon leuk!!)
  • Tips voor een geweldige titel van je blogpost, zodat mensen enthousiast worden om verder te lezen
Verder gaat een groot gedeelte van het boek ook over geld verdienen met je blog. Ook in de hoofdstukken die níet over geld verdienen met de blog gaan schemert het vaak door. Zelf verdien ik ook wat geld met de blog door Adsense (advertenties naast de blog) en via affiliatie, maar dit boek versterkte wel mijn beeld dat sommige mensen alleen nog maar bloggen om er geld of gratis producten mee te verdienen. Terwijl bloggen voor mij echt een hobby is en ik de hostingkosten en dergelijke kan betalen van de Adsense inkomsten. (Ik kom nog wel eens op dit onderwerp terug, denk ik)

Ook bevat het boek 150 inspiratietips voor een volgende blogpost. Opzich best leuke dingen staan erbij. Wel begrijp ik nu opeens hoe het kan dat ik bepaalde onderwerpen bij zoveel bloggers tegenkom. Blijkbaar hebben die het boek ook gelezen ;)

Al met al vond ik het een leuk boek om eens gelezen te hebben, maar ik heb besloten dat ik het boek niet zelf ga aanschaffen. Ik heb de informatie die ik handig vind in mijn hoofd opgeslagen en ga hier zeker iets mee doen, maar verder blijf ik ook wel gewoon mezelf :) 

5 opmerkingen:

  1. Mijn eigen blog ligt nogal stil. Maar er gaat een blog bijkomen voor mijn nieuwe webshop. Dat is dan inderdaad om uiteindelijk wel mee te verdienen. Maar ik wil het niet door elkaar gooien. Dat is voor mezelf nogal verwarrend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het juist leuk als de titel iets anders suggereert dan waar het over gaat. Wordt graag verrast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het zelf ook altijd leuk om een creatieve titel te verzinnen, dus ik zal het zeker nog wel eens doen. Maar wel wat minder dan voorheen, denk ik :)

      Verwijderen
  3. Ik denk dat ik dat boek ook eens ga lenen. Heb al jaren een blog, maar kom er niet veel verder mee. Vandaag met een andere blog begonnen met 1 thema, het zelf maken van allerlei spullen.
    Vraagje, ik zou net als jou graag in mijn bovenste balk zo'n verwijzing hebben ( zoals jij hebt met Hypotheek etc ). Ik krijg dat niet voor elkaar. Heb jij de tip voor mij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gelukt. Maar nu moet ik nog leren hoe ik mijn pagina op die balk kan krijgen.

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)