zondag 22 maart 2015

Ons huis in paas / lentesfeer

Dit weekend heb ik mijn best gedaan om ons huis in Paas / lentesfeer te decoreren. Natuurlijk draait Pasen niet (alleen) om eieren, paashaasjes enzovoort, maar ik vind het gewoon leuk om elk seizoen het huis weer wat anders te versieren. Kijken jullie mee? :)


Als het lente wordt dan stuurt Sander mij tulpen uit Rotterdam :P Eindelijk een goede reden om onze Delfts blauwe tulpenvaas die we van mijn ouders kregen voor onze trouwdag weer eens uit de kast te halen ;)


Om een beetje in hetzelfde thema te blijven heb ik vilten hartjes in Delfts blauw thema in onze glazen stolp gelegd. Eigenlijk is het een taartplateu, maar ik vind het altijd leuk om hem te gebruiken voor decoratie. 


En dan nog onze paastakken. Ik heb de cottonballs ertussen gelegd als soort van "paas-eieren".


Versieren jullie het huis ook voor Pasen?? 

6 opmerkingen:

  1. Tulpen heb ik donderdag gekocht. Wilde wat gezelligs in huis. Vrijdag werden de takken bezorgd door mijn moeder (krijgt ze altijd van een vriendin), maar die staan nog zielig in een lege vaas. Ben er nog niet aan toegekomen om de paas dingen van de vliering te trekken.

    Als het voorjaar komt moet ik ook altijd mijn woonkamer opknappen / grondig schoonmaken. Opruimdrang wordt dan ook groter.

    Heerlijk laat het mooie weer maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het mini winterhoekje wordt binnenkort (als ik tijd heb) opgeruimd. Er stonden al narcissen en daarna sneeuwklokjes, nadat mijn ludicia (ook wel winter of kerstorchidee, omdat die dan bloeit) was uitgebloeid. Maar nu mogen de planten in huis het weer over nemen. Echte paasdecoratie doe ik niet omdat ik het meestal elders vier. Vaak krijg ik ook nog iets leuks van mijn ouders (om hun trouwdag te vieren, mijn moeder deelt graag uit) en dat zal vast lente-achtig zijn maar natuurlijk ook een verrassing.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan met dat blauw, vooral die bollen vind ik mooi.
    Hier is het meeste paasgerief geel, maar afgelopen vrijdag paarse tulpen gekocht voor in de keuken. Zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gedaan! Ik ben trouwens echt jaloers op die mooie appelblauwzeegroene vazen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!! :D Die hebben we ooit eens op de kop getikt bij een lunchroom hier in de buurt. Al tijden was ik helemaal verliefd op die vazen en toen het zaakje eruit ging heb ik mijn kans gegrepen en ze gekocht. Ze waren best duur maar ik heb er geen seconde spijt van gehad, het is echt een eye-catcher

      Verwijderen
  5. Wat een mooie kleuren. Fris maar toch rustgevend (als je begrijpt wat ik bedoel).

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)