vrijdag 3 juli 2015

Baron 1898: durf jij het aan?

Afgelopen woensdag was het zo ver: de opening van Baron 1898, de nieuwe achtbaan bij de Efteling. Via internet volgden Sander en ik de bouw van deze achtbaan en zodoende kijk ik er ook enorm naar uit om er voor de eerste keer in te gaan.

De kaartjes voor de Efteling liggen ook al klaar, maar het duurt nog wel even voor we gaan. Ten eerste omdat mijn moeder momenteel nog steeds erg veel last van haar knie heeft en ten tweede omdat de wachtrijen bij de Baron 1898 momenteel echt gigantisch zijn. Ik las dat sommige mensen wel 3 uur hebben moeten wachten voor een ritje van nog geen twee minuten! Bizar, toch? Hopelijk is dit na de zomervakantie iets minder en kunnen we zonder al te lang wachten in de nieuwste rollercoaster. :)

Voor de liefhebbers heb ik een filmpje toegevoegd, zodat je een beetje een idee krijgt hoe de achtbaan eruit ziet:


Veel mensen die ik erover spreek zeggen dat ze er niet in durven. Maar toch zijn er blijkbaar ook heel veel mensen die het wél heel leuk vinden, anders zou de wachtrij niet zo enorm oplopen. Durven jullie het aan?!

6 opmerkingen:

  1. Ik ben nog nooit op de Efteling geweest, hou niet van pretparken. Alltijd kunnen vermijden toen dochter de leeftijd had. Al dat gedoe en wachttijden vreselijk.

    Maar fijn dat er is voor diegenen die het leuk vinden, zijn ze ook niet waar ik wel naartoe ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook al kaartjes liggen, maar weet niet of ik daadwerkelijk ook daarin ga. Ik vind achtbanen niet eng, maar ik krijg wel altijd last van mijn buik. Het is dus net even of ik dat er dan wel of niet voor over heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. No Way, dat je mij hierin krijgt. De "achtbaan" van Julianatoren vind ik al eng genoeg, ook omdat ik dan bang ben dat mijn kind er uit valt waar mee ik er in zit. Vroeger kon mij achtbanen al niet bekoren en nu helemaal niet meer.
    Maar heel veel plezier. Ik zou idd wachten tot september, dan zijn alle scholen weer begonnen en dan op een maandag. Heb je denk ik heel weinig wachtrijen.
    Wij zijn 9 jaar geleden er geweest op een dinsdag en het was lekker rustig. Wel genoeg mensen zodat het gezellig was, maar geen wachtrijen. En nu wachten tot de kinderen iets ouder zijn en dan er maar weer eens heen. Het is voor ons ruim 3 uren rijden, dus moet echt als we een weekendje weg hebben of vakantie.
    Maar voorlopig zijn ze nog tevreden met Julianatoren, 1,5 uur rijden voor ons.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vind t filmpje meevallen.. ? veel lange stukken, 1x over de kop en een kurketrekker ?? of ligt dat aan mij ? :p

    en al heel lang niet meer in achtbanen geweest omdat we altijd met ons 4en naar parken gaan en ik niet in mn eentje wil.. vind dat zo ongezellig.. half u in mn eentje in de rij voor 2 minuten achtbaan... weet niet of ik nog durf :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook heel erg meevallen hoor ;) Maar heel veel mensen griezelen ervan, omdat je even stil word gehangen en dan wordt losgelaten....

      Verwijderen
  5. Jaaaa wij gaan 15 augustus. Wij gaan elk jaar naar de Efteling en het kan mij niet hard en eng genoeg gaan. Superleuk. Ik ga dus zeker in deze achtbaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)