1. Service verlenen!
Bij Coolblue staat service echt voorop! En nee, dat is dus geen marketingpraatje. Het is gewoon écht zo. Er gaat heus wel een iets niet goed, we kunnen niet altijd alle klanten zo helpen zoals zij dat zouden willen, maar de wens is er wel om elke klant een glimlach te bezorgen. En vanuit die gedachte mag je dus ook echt je best doen voor de klant. Dit is zo´n verschil met mijn vorige baan, waarbij je eigenlijk alleen maar dacht vanuit het belang van het bedrijf in plaats van voor de klant. Ik vind dit echt superfijn!
2. Mijn collega´s
Ik ken nog lang niet iedereen op mijn afdeling, maar ik vind alle collega´s die ik heb leren kennen echt super! Iedereen is behulpzaam en er is gewoon een leuke sfeer op de afdeling vind ik. Heb ik ook vaak genoeg anders meegemaakt, dus dit is echt een verademening.
3. Kaartjes schrijven!
Een van de leukste onderdelen van mijn werk vind ik het schrijven van kaartjes naar mensen die ik heb gesproken. Als je een klant extra wilt verrassen of in het zonnetje wilt zetten kun je hem dus een kaartje sturen. Natuurlijk doe ik dat niet bij elke klant, maar als iemand bijvoorbeeld vertelt dat hij bijna jarig is, dan kun je een kaartje sturen. Of als er iets grappigs ter sprake is gekomen tijdens het gesprek. Klanten vinden het leuk, maar zelf krijg ik er ook veel positieve energie van.
4. Mijn uitzicht!
We hebben uitzicht op Centraal Station. En dat is echt zó mooi als de zon net boven de flatgebouwen uitkomt en de eerste stralen erop schijnen. Of als er mist hangt tussen de flats.... Echt elke dag weer is het eventjes genieten door uit het raam te kijken voor mijn dienst begint.
5. Nieuwe kennis
Elke dag leer ik nieuwe dingen. Sommige onderwerpen vind ik best pittig, maar tegelijk geeft het me dan ook enorm veel voldoening om hier meer over te leren. Afgelopen week had ik bijvoorbeeld mijn eerste gesprek over de NAS. Een onderwerp waar ik 3 weken geleden nog niks vanaf wist en nu bellen mensen mij dus gewoon omdat ik ze erover kan adviseren.... Dat geeft echt een enorme kick als ik iemand dan ook echt van goed advies kan voorzien en dat het gesprek lekker loopt zonder dat ik loop te hakkelen als iemand me een lastige vraag stelt.
Was het dan alleen maar leuk de afgelopen 3 weken? Natuurlijk niet! Maar daar schrijf ik morgen nog wel over, denk ik....
Wat heerlijk dat de service zo belangrijk is daar. Ik werd gisteren ook helemaal prettig verrast bij de c&a. Een stukje vriendelijkheid en behulpzaamheid doet enorm goed.
BeantwoordenVerwijderenFijn dat je (positief) commentaar op je werk/bedrijf hebt.
BeantwoordenVerwijderenJe weet vast dat je op moet passen met bloggen over je werk, zeker nu je de naam van het bedrijf ook genoemd hebt kan je nooit meer negatief schrijven, ook niet dat jij een baaldag had op je werk...sommigen zijn hun werk kwijtgeraakt daardoor.
Je bent zo blij nu dat je het misschien even vergeten was.
Groet,Greet
Ja dat dacht ik ook. Niet alleen voor je eigen privacy, maar ook die voor dat bedrijf. Of geeft de werkgever hier toestemming voor? En wat als er iemand juist heel negatief is over het bedrijf, en bij via het blog verhaal gaat halen? Jij schrijft heel open, en bent hierdoor makkelijk te vinden. Je post ook regelmatig MP advertenties. Hoop dat je daar bewust van bent. Ik bedoel dit verder niet negatief. Groetjes Mien
VerwijderenGeniet lekker van je nieuwe baan en alle positieve punten die je noemt. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en natuurlijk kun je ook schrijven over een baaldag, ik zou niet weten waarom niet.
BeantwoordenVerwijderenHeb je nog wel eens gevraagd over de marktplaatsartikelen waar geen van/voor prijs bij staat? Wellicht heb ik je antwoord al eens gemist hoor.
Ik heb geprobeerd om erachter te komen, maar het is me nog niet gelukt ;) Maar ik ga er dinsdag nog eens achteraan...
Verwijderenhm het lijkt me dat het salaris vooral is wat je leuk vindt aan je werk? ;-)
BeantwoordenVerwijderenSalaris is altijd leuk, maar niet specifiek voor dit werk ;)
VerwijderenWat fijn dat het je goed bevalt. Na je vorige berichtje over de tweedekansjes op MP, heb ik gelijk een kijkje genomen omdat ik op zoek was naar een sapcentrifuge. En laat ik nou precies het type vinden, waar mijn voorkeur naar uit ging.. Super toch? Gelijk even gebeld met de klantenservice zoals je adviseerde, ging perfect. Nogmaals bedankt voor deze tip!
BeantwoordenVerwijderenTineke
Helemaal top, Tineke :D
Verwijderen