maandag 1 augustus 2016

1 jaar een vraag per dag voor mama's

Vorig jaar kreeg ik vandaag het boekje een vraag per dag voor mama's van Sander. Sinds ik het kreeg heb ik er elke dag in geschreven! Elke dag, ja! Zelfs als we op vakantie gingen of als ik een weekendje bij mijn schoonouders was... En ook in het ziekenhuis had ik hem gewoon bij me, zodat ik de vraag van de dag kon beantwoorden!

Een paar dagen geleden bladerde ik het boekje dus eens door.... Zoooo leuk! Wat gaat de tijd toch ontzettend hard en wat vergeet je dingen snel. Een aantal voorbeelden van dingen die ik zonder dit boekje zou (zijn) vergeten:
  • Dat Tobias een jaar geleden helemaal niet zo gezellig was tijdens het avondeten; hij gooide met eten en gilde constant mama mama mama.... Inmiddels is dat gelukkig verandert!
  • Dat we een jaar geleden ook al 'hapmonster' speelden en dat hij het toen al even leuk vond als dat hij het nu vindt!
  • De hele aanloop naar aan het werk gaan en de eerste drie weken fulltime werken staan ook in het boekje. Ik was al haast vergeten hoe pittig ik dat vond en dat het best even aanpoten was de eerste tijd. 
  • Kleine, lieve gebeurtenissen die ik al snel weer zou vergeten; bijvoorbeeld dat Tobias tegen me zei 'wat ben je mooi'. 

Ik vind dit boekje ook een leuke reminder voor dingen die je graag wilt. Bepaalde dingen veranderen elke keer, andere dingen blijven. Bijvoorbeeld de zonnepanelen, dat is bij ons een wens die toch ook regelmatig terugkwam in mijn antwoorden in het boekje. Gelukkig hebben we inmiddels die knoop doorgehakt en ik ben er enorm blij mee!

Vorige week heb ik ergens geschreven dat ik een E-bike wilde. Ik ben benieuwd of die wens er volgend jaar nog steeds is, of dat ik tegen die tijd weer met heel andere dingen bezig ben... Mijn ervaring is toch wel dat ik best wel vasthoudend ben als ik het echt graag wil. Soms verdwijnt iets tijdelijk even op de achtergrond, maar helemaal vergeten doe ik het dan niet.Tenzij het achteraf iets is wat toch niet zo belangrijk was als ik op dat moment dacht. 

6 opmerkingen:

  1. En aan wat van soort vragen moeten we dan denken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Brigitte,

      De vragen zijn heel verschillend. Bijvoorbeeld: hoe is de sfeer aan tafel momenteel? Maar ook: hoe zwaar zijn je kinderen nu? Of: wat was het leukste cadeautje dat je kinderen van Sinterklaas hebben gekregen? Ben je tevreden met je leven? Wat zijn je ambities? Zulke dingen.

      Verwijderen
  2. Door jouw blog een jaar geleden, heb ik hem voor mijn verjaardag gevraagd en gekregen. Zo leuk! Ook al vul ik hem niet zo trouw in als jij, het is een gemakkelijke manier om waardevolle dingen op te schrijvdn en te onthouden!
    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het boekje gekocht voor 5 jaar lang 365 vragen. Dan kun je zien hoe je gevoelens en smaak veranderen over 5 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed dat je er ook echt alle dagen ingeschreven hebt! Dan is zo'n boekje echt een goede aankoop en wordt het waardevol.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat goed van je zeg! Ik heb dat boekje ook, en schrijf er elke paar weken in (en houd het dan weer een paar dagen vol, en vergeet het dan weer). Ik denk dat ik er zeker 10 jaar mee kan doen dus. :-)
    Het is inderdaad wel heel erg leuk om terug te lezen! En ik zal het nu weer even opzoeken, als gevolg van de vakantie was ik er weer eens mee gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)