woensdag 23 augustus 2017

4 jaars vaccinatie

2,5 jaar na de BMR prik is het weer zo ver: de volgende ronde van het vaccinatie programma van de overheid. De laatste prik was geen doorslaand succes: Tobias kreeg een netelroos-aanval; zijn immuunsysteem reageerde erg heftig op de prik. 

Tocht krijgt Tobias de DKTP prik 'gewoon'. Vorige keren heeft hij geen heftige reacties gehad op deze vaccinatie. Hooguit heeft ie wat langer geslapen (helemaal niet erg als je kind normaal gesproken om 6 uur wakker is!) dus ik verwacht dat het deze keer ook wel mee zal vallen. 

Waar ik wel tegenop kijk is Tobias' reactie. De voorgaande vaccinaties vond ik ook lastig. Die blik in zijn ogen bij de vorige prikjes, alsof ie zwaar verraden werd - of misschien verbeeldde ik me dat. Gelukkig was Tobias de pijn wel snel weer vergeten, maar het zal nooit mijn favoriete activiteit gaan worden... 

Hoe ging deze vaccinatie bij jullie? 

8 opmerkingen:

  1. Ging beide keren prima. Niks gemerkt, ook niet langer slapen helaas ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dochterlief, ondertussen elf, is nog steeds bang voor prikjes. Zij sliep er telkens langer van, maar voor de rest was er geen probleem. Natuurlijk, net als jouw kleine man, doodsbang voor die naaldenprik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze jongens worden niet gevaccineerd. Wel het programma opgestart maar mee gestop nadat ze beide zo heftig reageren en op de ic terecht kwamen. De jongste had t niet gehaald als we enkele uren later in het ziekenhuis waren gekomen. ( de nacht hadden afgewacht). Dat was de letterlijke bewoording van de dienstdoende arts.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even op je tanden bijten allebei en een ijsje als beloning? 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, of een bellenblaas. Wij staan er ook weer voor met middelste. Komt goed!

      Verwijderen
  5. Volgens mij verliep het hier altijd wel vrij soepeltjes. Ik heb er amper herinneringen aan dus dan zal het wel goed gegaan zijn : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kunt altijd gaan ontstoren vd vaccinaties. Dit kan ook al preventief. Mijn dochter reageert daar heel goed op. Bekijk het internet daar maar eens over.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)