zaterdag 7 oktober 2017

Nationale Kringloopdag

Ik lees net dat het vandaag Nationale Kringloopdag is. Op de website voor de wereld van morgen staat een interessant artikel over alles wat er in een kringloopwinkel gebeurt. Wat dus een stuk meer is dan alleen inleveren en weer doorverkopen!



Sander en ik doen nog steeds ons best om zo weinig mogelijk echt weg te gooien en alles dat we niet meer nodig hebben naar de kringloopwinkel te brengen. Spulletjes kopen bij de kringloopwinkel doen we dan weer een stuk minder; het zit nog steeds niet zo in mijn systeem om eerst naar de kringloopwinkel te gaan.

Afgelopen week hadden we toevallig wel een leuk kringloop-koopje: koffiekopjes, glazen en theeglazen. Voor de prijs van 3 nieuwe koffiekopjes hadden we nu in totaal 6 koffiekopjes, 4 glazen en 4 theeglazen. En je ziet er echt niet aan af dat het niet nieuw gekocht is!

Ter inspiratie ben ik ook altijd wel benieuwd wat andere mensen allemaal in de kringloopwinkel kopen :) Dus: brand los zou ik zeggen!

9 opmerkingen:

  1. Omdat ik al sinds de opkomst van kringloopwinkels er graag snuffel heb ik heel veel in huis. Van mijn kleding komt 90% er vandaan. Vanmorgen weer 2 mooie shirtjes gekocht, samen 4 euro. Ook heb ik veel plastic bakken gekocht toen ik een nieuwe keuken kreeg en heel veel kast ruimte had. Nu zit bv alle diepvriesbakjes in bak en ook de voorraad meel, macaroni, dropjes etc in grote bak. Kan zo een bak uit de kast halen en op tafel eruit zoeken wat ik nodig heb. Dan staat het niet helemaal achterin de kast.
    Bloempotten en vazen koop ik ook wel eens.
    Weer terug brengen doe ik ook veel. Nu de winterkleding bekeken en wat ik vorig jaar weinig heb gedragen of toch niet bevalt gaat terug, heb ik ook weer een reden om wat anders te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja wat ik ook wel eens heb gedaan is een mooi kledingstuk van een goed merk voor paar euro gekocht en via MP weer verkocht. Topstuk was een bijzondere Top voor 4,50 gekocht en voor 55 doorverkocht.
    Na lang kringlopen krijg je er oog voor en ook koop ik vaak kleding voor mijn zus en dochter, ken hun maar en smaak en wordt eigenlijk altijd goedgekeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop er boeken ,kleding, meubels en decoratie materiaal, laatst nog een mooie boekenkast gekocht, die koste mij incuslief thuisbrengen (heb zelf geen auto) 22,50 euro. Heb laatst ook nog een heleboel spullen op laten halen ,omdat mijn huisje een beetje overliep van overtollige spullen, op dit moment mag ik dus ook alleen naar de kringloop als ik iets echt nodig heb, want omdat alles zo goedkoop is word de verleiding mij soms echt teveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik koop vooral boeken bij de kringloopwinkel. Het blijft leuk om tussen alle spullen te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik koop er veel: boeken, vazen, schalen, bierglazen, kleding, lp's, ijshockeysticks, kerstspullen, meubels, spelletjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kleren, boeken en glazen (ik breek nogal veel glazen)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stoelen, kasten, tafels, spelletjes, kinderspeelgoed, boeken, lampen, serviesgoed. Bijna alles wat we nodig hebben op witgoed en matrassen na. Kleding lukt ook niet zo goed, anders zou ik dat daar ook kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het ook heerlijk om bij de kringloopwinkel te snuffelen. Regelmatig koop ik er boeken, speelgoed, puzzels en kleding voor mijn dochertje.
    Als we hier in huis iets nodig hebben/willen hebben, kijk ik overigens ook standaard eerst op marktplaats of ik het tweedehands kan vinden. Pas nog een prachtig meisjesfietsje voor 10 euro. Een paar dingen aandraaien en een mandje (1 euro bij de kringloop) voorop gemaakt, bloemenslinger van 1,50 bij de Big Bazar. Voor 12,50 rijdt mijn dochter rond op een prachtige, mooie meisjes fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi, Ik heb een hele lange tijd als secretaresse gewerkt van een k-winkel in mijn land en ik zet er NOOIT GééN voet meer binnen ! ik heb teveel gezien !
    vooral hoe slecht ze met de mensen die er werken omgaan (ze gebruiken en misbruiken de meestal zwakkere mensen) die meestal géén kant opkunnen
    anders krijgen ze géén uitkering meer ! SOCIALE werkplek net niet mensen worden ingeschreven als arbeider en doen bediende werk worden dus als arbeider betaald aan een zeer laag loon 1200€ netto in de maand voor een full-time job (voeding ed is hier zeer hoog en een huishuur is hier +/-700€p/mnd dan heb je nog maar een klein huisje of flatje en dan nog verzekeringen en belastingen wij betalen voor vuilnis ophaling maar ook nog es voor de verplichtig vuilniszakken 1zak +/-3€ dus als je elke
    wweek 1zak hebt en daar mag ook niet alles in busabonnement voor één jaar (want arm=géén auto)ts de 200 à300€ ook is er basis dingen een taks van 21%
    dus dat loon is niet leefbaar ook is het in de winkel erg duur zeker als het merk is en mooie dingen verdwalen onderweg naar de winkel (brocante/antiek) en zakens die moeten gerecyceld worden krijgen ze premie's voor en worden dan toch verkocht in een land (waar géén regeltjes zijn!) KASSA dus neen geen eurocent ik ga naar de OXFAM -2dehands winkels je steunt een goed doel de natuur en je eigen portemonne en de mensen die er werken worden er niet behandeld alsof ze debielen /kleine kinderen zijn , het is niet omdat iemand tegenslag had in zijn/haar leven dat je er géén respect voor moet hebben laat IEDEREEN in zijn of haar waarde en vul je zakken en je ego niet op hun kap (als de suikerklontjes geplunderd worden omdat de mensen honger hebben en als je een werknemer een kast of zo niet gunt omdat ze er in de winkel een hogere verkoopprijs uithalen als ze je zelf die 1ne gratis koffie per dag afpakken baah baah baaah !!!!!
    een ervaringsdeskundige lieve groet J.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)