vrijdag 17 november 2017

Flylady:weekmenuplanning

Zoals vaste lezers wel weten ben ik een groot fan van Flylady. Ik volg haar systeem nu een jaar of 5. Sommige periodes wat enthousiaster dan andere, maar nu Tobias naar school is lukt het me erg goed om alles bij te houden. Héél fijn!

Naast de vaste taken die dagelijks of wekelijks terugkomen besteedt Flylady ook elke maand extra aandacht aan één taak. Deze maand is dat de menuplanning. Voor mij is dat altijd wel een lastig punt. Ik wil graag gevarieerd en gezond eten, maar als ik niet oplet val ik toch vaak terug op mijn standaard-recepten, zoals vegetarische pasta bolognese, stamppot boerenkool (in de winter) en pastasalade. En dat terwijl ik koken wel echt leuk vind, maar het ontbreekt me soms gewoon aan de inspiratie, of het is heel vrijblijvend.

Toen deze maand begon was dit voor mij dus ook echt zo'n moment waarop ik dacht: tijd voor een frisse start! En daarom besloot ik mezelf het boek 52 weekmenu's en boodschappenlijstjes cadeau te doen. In dit boek staat voor een heel jaar aan weekmenu's uitgewerkt, met recepten en ook lijstjes met boodschappen. Op die manier hoef ik eigenlijk nergens meer over na te denken (dat doe ik al meer dan genoeg!) en zal mijn kook-repertoire zich flink uitbreiden. 

Het enige dat ik nu nog hoef te doen is sommige recepten aanpassen, omdat wij vegetarisch eten. Maar gelukkig is dat maar een kleine moeite :) 

6 opmerkingen:

  1. Oeh wat een handig boek! Ik kende het helemaal niet. Ik heb weer bijna een bol.com cadeaubon bij elkaar gespaard, dit lijkt me een leuk boek om ervan te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inspiratie voor een werkmenu gaat bij mij met vlagen. En daarbij de lol in koken dus ook. Klinkt als een leuk en handig boek. Veel kookplezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat boek heb ik ook gekocht 2 weken geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk!! Als we allebei netjes van maandag t/m vrijdag het boekje volgen eten we dus elke dag precies dezelfde dingen ;) Gek idee eigenlijk als je erover nadenkt.

      Verwijderen
  4. Dat klinkt als een leuk boek zeg! Ik ga kijken of ze het in de bieb hebben!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kwam dit boek juist op het spoor omdat jij er ooit over hebt geblogd!! :P

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)