zaterdag 21 juli 2018

De reiziger - #readingchallenge

Eindelijk las ik het boek De reiziger van Diana Gabaldon uit. Ik ben er voor mijn doen lang in bezig geweest, wat opzich ook niet gek was, want het boek was ruim 700 bladzijdes dik. Ik heb het dan ook gelezen als boek van meer dan 700 bladzijdes.


Het verhaal:
Claire Randall viert in 1945 de hereniging met haar man Frank met een tweede huwelijksreis naar de Schotse Hooglanden. Tijdens een wandeling stuit Claire op een stenencirkel... en ze wordt wakker in het onbekende en gevaarlijke Schotland van 1743. Al snel komt Claire erachter dat niet alleen haar leven op het spel staat, maar ook haar hart. De onweerstaanbare jonge Schot James Fraser laat haar kennismaken met een zo vurige passie en een zo allesomvattende liefde, dat Claire verscheurd wordt tussen trouw en verlangen, en tussen twee volkomen verschillende mannen en twee onverenigbare levens.

Mijn mening:
Het boek was opzich vermakelijk, maar miste wat mij betreft wat diepgang. Ik vond het eigenlijk nogal te vergelijken met een soort boeketreeksverhaal. Dit kwam vooral omdat zo'n beetje elk hoofdstuk wel een seksscéne bevatte. Ik heb er niks tegen, maar wat mij betreft had het wel iets minder gemogen in dit boek. 
Wat ik wel erg leuk vond aan het boek was het aantal plotwendingen. Er gebeurde elk hoofdstuk wel weer iets nieuws (naast de seks ;) ). Dit hield de vaart in het verhaal.

Wellicht dat mijn mening ook wel wat gekleurd is doordat ik het verhaal al kende, vanwege de serie Outlander. 

Ik geef het boek 3 sterren op Goodreads

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)