zondag 21 april 2019

Lekker fietsen!

In de voorjaarsvakantie heeft Tobias leren fietsen. Inmiddels gaat het zó goed dat hij bijvoorbeeld al op zijn eigen fiets mee naar school gaat en ook naar de winkels hoeft hij niet meer achterop. Alleen voor iets langere afstanden gebruiken we het achterzitje nog, bijvoorbeeld als hij naar zwemles gaat. Maar ook daar gaan we binnenkort wel eens bij kijken of hij daar zelf heen kan fietsen.

Het is wel een hele verandering: toen hij leerde fietsen moesten we hem echt elke keer herinneren aan het oefenen met fietsen. Nu hij het eenmaal kan is zo'n beetje het eerste dat hij elke dag vraagt: waar gaan we vandaag heen fietsen? Hij vindt het echt helemaal geweldig! En hij boft: we wonen op fietsafstand van een soort fiets-crossbaan. Dus daar gaan we nu heel regelmatig heen. Het is echt even een leuk uitstapje, zeker met dat heerlijke weer.

Onderweg ben ik ook veel bezig met hem dingen uitleggen over het verkeer. Aangezien ik momenteel natuurlijk zelf (ook) rijles volg vind ik het erg leuk om hem dat ook gelijk goed aan te leren. Hoeveel ervan blijft hangen weet ik natuurlijk niet, maar het kan sowieso geen kwaad.

Ik merk wel dat dankzij het fietsen zijn wereld opeens snel een heel stuk groter wordt; hij fietst nu bijvoorbeeld rondjes rond ons huizenblok en is dan per rondje ongeveer 2 minuten uit het zicht. Ik vind dat nog wel erg spannend, maar het hoort natuurlijk ook wel bij de leeftijd om hem wat meer ruimte en vrijheid te gaan geven. En hij gaat er heel erg goed mee om en roept netjes na elk rondje dat hij er weer is en of hij nóg een rondje mag.

Kortom: het is weer een hele leuke stap in zijn ontwikkeling en we zijn weer een stukje mobieler geworden. Ik ben er erg blij mee :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)