zondag 6 oktober 2019

Bespaartips van onze 4 favoriete bloggers

Door veel te lezen over besparen raak je geïnspireerd en gemotiveerd om zelf ook weer meer te gaan besparen. Wij hebben onze 4 favoriete bespaarbloggers benadert om te vragen om een bespaartip.  - Deze blog heeft eerst op Positief Besparen gestaan, de informatie kan dus engiszins verouderd zijn. 

Bespaarblogs lezen

Bespaarblogs lezen is een prima manier om zelf weer nieuwe inspiratie op te doen voor bespaar-acties. Een goede bespaarblog is praktisch, inspirerend en persoonlijk. De volgende blogs vind ik enorm leuk om te lezen. Ik sla geen blogje over van deze 4 bloggers en vroeg ze om hun beste bespaartip.

Wat kost een gezin?

Wat kost een gezin geeft een kijkje in de portemonnee van een gezin met 4 kinderen. Er wordt geschreven over hypotheek aflossen, vaste lasten verlagen en alle andere financiële zaken die komen kijken bij een (groot) gezin.
Mijn beste bespaartip? Na het avondeten de boodschappen doen. Het scheelt niet alleen in kosten doordat je niet met een rammelende maag veel te veel lekkere dingen mee neemt. Je bespaart er ook veel tijd mee omdat het veel rustiger is en je dus veel sneller boodschappen kan doen. Daarnaast werkt het ook goed als afslankmiddel doordat je veel minder snoept.

Lekker leven met minder

Lekker leven met minder volg ik al zo´n 5 jaar. Haar blogjes zetten me vaak aan het denken of ik bepaalde acties ook in mijn eigen situatie kan toepassen. Ik vind het heel leerzaam hoe Lekker leven met minder met haar geld omgaat.
Houd altijd je doel voor ogen, het liefst niet alleen in je hoofd, maar ook letterlijk voor je neus. Besparen kan best lastig zijn, maar als je goed weet waar je het voor doet, kun je jezelf op elk cruciaal moment de vraag stellen: wat is belangrijker, *dit* nu hebben, of het laten gaan en straks mijn échte doel bereiken.

In 10 jaar financieel onafhankelijk

In 10 jaar financieel onafhankelijk schrijft inmiddels (geloof ik) onder een andere naam. Ik vind de categorie woonwoensdag altijd erg leuk. In deze categorie komt wekelijks iemand aan het woord over zijn woonsituatie. Daarnaast is het ook erg motiverend om te lezen hoe snel deze dame haar hypotheek aflost!
Geef je geld bewust uit. Ik ga liever voor kwaliteit dan kwantiteit bij aankopen, maar koop wel prijsbewust. Marktplaats staat vol met prachtige producten voor een goede prijs. Spullen die langer meegaan dan producten van een low budget store. En bedenk bij iedere aankoop: heb ik dit echt nodig? Geef jezelf bedenktijd bij aankoop van producten waar je over twijfelt. Het scheelt onnodige troep en geld.

Min of meer

Min of Meer, vroeger Spaarcentje, is ook een enorme inspiratie voor mij en veel andere mensen. Dankzij Min of Meer zijn wij vrij snel nadat we ons huis kochten gaan aflossen. Tegenwoordig is er ook wat meer ruimte voor andere zaken, zoals de katten, maar daarnaast blijft ze ook interessante blogs schrijven over besparen.
Kijk waar je de afgelopen 6 maanden je geld aan uitgaf. Zijn dit echt dingen die je belangrijk vindt? Zo niet, bespaar daar op. Zo voorkom je het weglekken van geld. Want veel geld wordt onachtzaam of ondoordacht uitgegeven. Dus schrap die koffie op t station als je er niet heel gelukkig van wordt! Uiteraard geldt dit alleen voor mensen die deze ruimte nog hebben.


Wat zijn jullie favoriete bespaarblogs?

1 opmerking:

  1. Lees ook graag eenvoudig leven Marimma. Zuinigeman.
    "10jaar financieel onafhankelijk" vond ik ook altijd erg goed. Welk blog heeft ze nu?
    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)