zondag 26 april 2020

Gek op luisterboeken

De afgelopen weken tijdens de lockdown heeft Tobias zeker 50 luisterboeken en -verhalen geluisterd. Hij is er echt helemaal gek op en luistert het graag tijdens het spelen! Naast de luisterboeken van de thuisblijf-actie van Bol zijn ook de luisterboeken van de Luisterbieb aan te raden. Door de lockdown zijn er momenteel meer luisterboeken beschikbaar gesteld voor mensen die geen lid zijn van de bibliotheek, ook voor volwassenen trouwens!

Daarnaast hadden we natuurlijk ook nog de gratis periode die we gebruik maakten van de voorleeshoek, dit zijn wat kortere verhalen, maar ook echt wel de moeite waard als je er nog geen gebruik van hebt gemaakt. Helaas is onze gratis periode voorbij, maargoed, de Luisterbieb zijn we ook nog lang niet klaar mee.

De appel valt wat betreft het genieten van luisterboeken niet ver van de boom: ik kon vroeger zelf ook uren naar luisterboeken luisteren. Maar in tegenstelling tot tegenwoordig had ik 2 of 3 bandjes met luisterverhalen erop, waardoor ik keer op keer dezelfde boekjes luisterde. Wat leven we nu dan in luxe tijden dat er zo onwijs veel mogelijkheden zijn!

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk. Als kind luisterde ik onafgebroken naar de sprookjes platen en plaatjes met verhaaltjes en liedjes van biotex. Onze platenspeler begon steeds opnieuw. Tot mijn ouders er gek van werden. Ook las ik heel veel, ging elke week 4 boeken halen bij de bieb, meer mocht niet.
    Helaas zijn onze kinderen geen lezers noch luisteraars. Ik heb wel veel voorgelezen, bij zoon tot aan de boeken die hij moest lezen op school. Ik denk tot een jaar op 15/16. Dochter leest wel als het nodig is voor school. En meiden magazine :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, da's jammer zeg, dat ze er niet van houden. Je kan het niet afdwingen he? Wist je trouwens dat de boeken voor de leeslijst van school ook op luisterbieb zijn te vinden?

      Verwijderen
  2. Mijn jongste dochter (zo’n 35 jaar geleden) las zichzelf voor en nam het op. Dan kon ze in bed, zonder licht, toch ‘lezen’
    Ikzelf hou niet zo van luisterboeken, lees liever zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf lezen heeft voor mij ook de voorkeur. Alleen tijdens bijvoorbeeld het huishouden vind ik het wel lekker om even te luisteren. Of tijdens een autorit ook wel eens.

      Wat ik ook fijn vind is een combinatie: het boek op papier hebben Ên als luisterversie. Dan kan ik het grootste deel zelf lezen en als ik wat in huis doe verder met het luisterboek :)

      Verwijderen
  3. Die bandjes van vroeger, waren dat de lekturama luistersprookjes? Die heeft iemand compleet met de boeken (ping!) op youtube gezet 😁👍
    Zijn ze bij ons ook regelmatig met plezier naar aan het luisteren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat waren 2 van lekturama (klein duimpje en het lelijke jonge eendje) en daarnaast ook nog eentje van Suske en Wiske. Tobias luistert inderdaad ook regelmatig naar lekturama, maar heeft ze inmiddels allemaal uit. Wij hebben alle boeken ook trouwens :D

      Verwijderen
  4. Wanneer luister je ernaar? Ik kan mijn aandacht er eigenlijk nooit bij houden. Ook podcasts heb ik geprobeerd maar elke keer wordt ik afgeleid. In de auto gaat het wel maar nu ik dochter in Belgie niet meer kan opzoeken rij ik nog maar heel weinig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik luister inderdaad ook in de auto soms (niet vaak, de laatste keer was toen we naar Disneyland gingen in februari!) en tijdens het opruimen en schoonmaken vind ik het ook fijn om iets te luisteren.

      Verwijderen
  5. Wat leuk dat hij zich zo goed kan vermaken met luisterboeken. Als kind vond ik ze ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)