donderdag 3 september 2020

Tijdschriften voor kinderen

 In de eerste schoolweek krijgen we altijd reclame voor een aantal kinder-tijdschriften. Vorig jaar bijvoorbeeld voor de Bobo en Okki. Ook dit jaar kregen we weer een Okki vanuit school, en daarnaast ook een reclame folder van Borre. Ze hopen dan natuurlijk dat de kinderen zo enthousiast worden dat je  een abonnement op dit blad gaat aanschaffen.


Nu zitten we sowieso wel te kijken voor een abonnement voor Tobias. Hij is dol op lezen! Bij oma en opa had hij een klein proefabonnement van 6 nummers van de Donald Duck. Hij keek elke week uit naar de woensdag, omdat dan het blad werd bezorgd. Bovendien vindt hij het altijd jammer dat er weinig post voor hem komt. 


Toch vind ik het best lastig om de knoop door te hakken welk tijdschrift dan het leukste is voor hem. Donald Duck vindt hij erg leuk, maar het is echt een heel dun boekje dat hij in een uurtje al helemaal uit heeft. Bovendien is het echt alleen maar lezen, terwijl hij het ook leuk vindt om een puzzeltje te maken of raadsels te doen; dit zorgt er ook gelijk voor dat hij er langer mee doet. Voor een uurtje lezen vind ik 3 euro per blad namelijk best veel geld!


Tijdens de vakantie had ik ook een "zo zit dat" zomerboek voor hem gekocht. Hier was hij ook erg enthousiast over, dus ik ga denk ik ook even zo'n tijdschrift voor hem halen om te bekijken of dit een beetje op elkaar lijkt. Wellicht is dat ook nog een leuk idee als tijdschrift. 


Zoals met alles: het perfecte tijdschrift bestaat natuurlijk niet. Maar ik ben dan wel benieuwd welk tijdschrift jullie kinderen leuk vinden om te lezen?

13 opmerkingen:

  1. De Donald Duck! Heel goed voor de taalontwikkeling en woordenschat.
    Hier worden oude duckies eindeloos gelezen, tot ze letterlijk uit elkaar vallen.

    Je kunt ook een oude jaargang duckies en oude jaargang zozitdat via marktplaats kopen. Dan kun je na een tijdje kiezen welke de nieuwprijs waard zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben uit de kleine kinderen, dus hoe de Bobo en Okki nu zijn weet ik niet. Mijn kinderen genoten er erg van vroeger, lezen, knutselen, soms een spelletje. Als je regelmatig bij de kringloop naar binnen loopt kun je vast stapel Duckies scoren, plus doe en knutselboeken. Kijk! Ook heerlijk tijdschrift voor wat oudere kinders. Kortom: mijn tip sla je slagbij de kringloop. Wat mij opvalt qua Donald Duck trouwens: ik heb een paar kinderen die aan de TU studeerden. Alle engineers lazen duckies. Dat daar nog geen onderzoek naar gedaan is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze kinderen lezen bijna geen tijdschriften,ze hebben liever boeken. Ik heb wel een abonnement op Readly & Tijdschriften.nl en dan lezen ze wel eens Zo Zit Dat, Quest Junior en natuurlijk de Donald Duck. Je bent wel weer afhankelijk van een scherm maar ik vind het ideaal. Ontzettend veel tijdschriften voor een (vind ik) leuke prijs per maand. Anders vind ik de tijdschriften echt veel te duur per stuk. Het geld heb je er in elk geval zomaar uit. Misschien is dat dan nog een optie. En dan in de vakanties een doe-boek aanschaffen bijv. Of een puzzelboekje van Denksport, die zijn ook erg leuk voor kinderen.

    groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen idee wat er tegenwoordig allemaal bestaat maar wel leuk te lezen dat Bobo en Okki, die mijn dochter 30 jaar geleden ook las, nog bestaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, wij halen tijdschriften uit de bibliotheek of uit de kringloopwinkel. Kunnen ze daarna mooi terug. Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor onze kinderen hebben we jaren de disney club gehad. Elke maand een boekje om te lezen. Zoon heeft een jaar het Jetix magazine gehad. Dat had hij gewonnen. Hij was ook lid van de gratis lego club en kreeg af en toe een boekje thuis. Of dat nog bestaat, geen idee, zoon is inmiddels 21. Dochter heeft nu een paar jaar het meiden magazine. Daarvan koop ik ook het vakantieboek in de zomer. Begonnen met een tijdschriften bon maar beviel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Donald Duck! Daar wordt om gevochten (en vader doet hieraan mee: -)) Dit blad wordt gelezen én herlezen.
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Wild van Freek via de rentepuntenactie van de ING! Zoon van 6 is er echt wild van. Inmiddels heb ik geleerd dat er voor elk tijdschrift wel een voordelig proefabonnement is, en dat ik dus nooit meer de volle mep betaal

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij moesten als kind altijd de schooltijdschriften zoals Okki en ik baalde daar altijd enorm van. Ik wilde veel liever de Tina of Donald Duck...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onze kinderen lazen graag de Wapiti een maandtijdschrift. Leerzaam maar erg leuk.
    kijk inderdaad eens op MP of als ze er weer zijn rommelmarkten vaak kun je daar jaargangen kopen voor een klein prijsje. Dan gooi jezelf elke week een tijdschrift in de brievenbus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Donald Duck! Onze zoon had zoveel algemene kennis opgedaan uit dit blad. Geschiedenis, wereldoriëntatie . En ze zijn stukgelezen hier. Keer op keer. En steeds zie je er nieuwe grapjes en feitjes in staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De oudste leest Donald Duck en zozitdat.
    En de jongste heeft nu net een abonnement gekregen op de Donald Duck junior.
    Ik las vroeger altijd Suske en Wiske.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou een tijdlang elke week/maand (wat je wilt) een ander blad proberen, zodat je kunt zien wat het beste aanslaat. Zit je nergens aan vast, kun je nog eens overslaan als het een keer niet uitkomt.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)