woensdag 13 januari 2021

Een foutje dat nog steeds geld oplevert!

 Een paar jaar geleden maakte ik een stom foutje: ik wilde 1.600 euro van de betaalrekening naar onze eigen spaarrekening overboeken, maar in plaats daarvan maakte ik het per ongeluk over naar een spaarrekening van Tobias, waar het tot zijn 17e op vaststaat tegen een variabele rente. De rente die op het moment dat je het stort geldt, is de rente die je de hele looptijd ontvangt. 


Destijds baalde ik er nogal van, want het was eigenlijk de bedoeling dat we op deze rekening elke maand een klein bedrag zouden sparen en eens per 3 maanden de helft van de kinderbijslag! En nu stond er opeens al 1.600 op! Dat was niet de bedoeling, want dat geld was eigenlijk ergens anders voor bedoelt. 


Inmiddels kijk ik naar de huidige rente en ben ik erg blij dat we het destijds per ongeluk dit geld op die rekening hebben gestort. De rente is inmiddels namelijk flink gedaald: destijds kregen we 4% rente, nu nog maar maximaal 0,5%. En op onze eigen rekening, waar ik het destijds op had willen storten, zelfs maar 0,01%! En uiteindelijk hebben we het prima gered, we hebben die 1.600 euro niet gemist en hebben het inmiddels teruggespaard op de rekening waar het eigenlijk naartoe moest. 


Dit foutje levert ons nu elk jaar 64 euro aan rente op; een flink contrast met de 57 cent die we op een andere rekening ontvingen 😆Zo zie je maar weer: soms kan een 'domme actie' nog best goed uitpakken! Elk jaar in januari, als we de rente op onze spaarrekeningen ontvangen, denk ik er weer aan terug en knijp in mijn handjes voor deze fout. 

1 opmerking:

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)