dinsdag 2 februari 2021

De A-merken val

 Sinds het begin van de coronacrisis hebben wij een bezorgbundel. Hiermee hebben we gegarandeerd elke week een plekje om de boodschappen te laten bezorgen. Het kost wel wat meer, maar het geeft ook een hoop rust, dus ik heb het er wel voor over. 


Maar wat me wel opviel is dat de boodschappen de afgelopen maanden steeds een stukje duurder werden. Dit kan natuurlijk komen doordat Tobias ook steeds meer gaat eten, naarmate hij groter wordt. En de boodschappen worden natuurlijk sowieso altijd iets duurder door inflatie en zulks. Maar toch had ik het gevoel dat er ergens ook iets was verandert in ons gedrag qua boodschappen doen.


Sinds twee weken kijk ik mijn boodschappenlijst dus wat kritischer na. En wat me direct al opviel was dat we opeens veel meer A-merken kopen dan we voorheen deden. Dit komt doordat ik de boodschappen nu heel vaak aanpas aan wat er in de Bonus aanbiedingen staat. Maar nu blijkt dus (wist ik al, maargoed!) dat A-merken in de aanbieding alsnog duurder zijn dan de B of C merken zonder aanbieding. Dat iets in de aanbieding is betekent niet dat ik het persé moet kopen. Maar dat aanklikken is zó makkelijk dat het soms echt heel verleidelijk is om (te) veel te bestellen. 


Ik ben nu dus heel kritisch geworden op wat ik wel of niet nodig heb. Ik probeer me iets minder te laten leiden door de Bonus aanbiedingen. Vorige week scheelde dit al direct een tientje in de boodschappen. Nu is de uitdaging om het boodschappenbudget langzaamaan steeds iets lager te maken, zonder dat we inleveren qua gezond en lekker eten. Ik denk dat het wel gaat lukken. 

1 opmerking:

  1. Dingen die in de bonus zijn koop ik eigenlijk alleen als ik die normaalgesproken ook koop. Wij gebruiken wel redelijk wat A-merken, maar dan moet de aanbieding nog wel goed genoeg zijn om er meerdere tegelijk van te kopen. Het blijft rekenen.
    Sowieso zijn boodschappen gewoon bizar duur geworden in een paar jaar tijd. Ik weet van sommige producten dat ze echt met 50/60% gestegen zijn in prijs.
    Suuz (htt[://www.adoxography.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)