woensdag 3 februari 2021

Click and collect

 Vanaf 10 maart februari mogen winkels een "click and collect" optie aanbieden. Dit houdt in dat je via een website aangeeft wat je wilt komen ophalen en dat ze dat dan buiten de deur aan je aan kunnen geven. 


Het zal vast heel fijn zijn voor sommige mensen, maar ik zie er persoonlijk nog niet echt het voordeel van in. De dingen die ik nu niet online kan bestellen zijn dingen die ik echt even wil vasthouden, passen of bekijken voordat ik ze koop. Bijvoorbeeld behang voor in de slaapkamer, dat ga ik echt niet vanaf een schermpje uitkiezen! Dat gaat echt niet opeens veranderen omdat ik het vanaf nu dan bij de bouwmarkt kan ophalen ipv dat ik het thuis laat bezorgen.


Ik hoop wel dat het voor kleinere winkels een uitkomst gaat zijn. Ik denk dan aan winkels als Mamamo, waar ik eerder al over schreef. Daar zal ik nu wel wat sneller iets gaan ophalen, want ik vind verzendkosten altijd erg zonde van het geld. Ook lokale boekenwinkels zullen op deze manier hopelijk weer wat meer lucht gaan krijgen, want er is haast niet te concureren tegen de grote webshops met gratis verzendkosten, natuurlijk! 


Gaan jullie straks gebruik maken van click & collect? 

8 opmerkingen:

  1. Waarom zou ik? Ik doe gewoon weer een maandje "nietskopen". Enige waar ik de deur voor uit ga zijn de nodige boodschappen, met een menu dat weken vooruit gepland is en met veel houdbare producten(melk bv)Brood bak ik zelf.
    En ik ga naar buiten om te wandelen en fietsen in de natuur(niet in de bossen want daar is het te druk)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga wel kijken of mijn locale winkels het aanbieden. Ik heb een drukknopje voor een lamp nodig, kost 2.50 en vraag me af of ze dat wel willen doen dan, moet toch ergens in gedaan worden en neergezet tijdelijk.
    En ik heb gordijnband nodig om vitrage iets korter te maken. Zal ook onder 10 euro blijven.
    Zal dat voor de winkeliers wel wat opleveren?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel eerlijk..dat systeem is hier al volop in gebruik. Mail, app, telefoon..betalen via tikkie, bellen voor de deur, afstand houden, boisje met spul neergezet oprapen als de deur weer dicht is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is niet voor 10 maart maar 10 februari. Wel een verschil. De lockdown gaat door tot 2 maart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt voor het doorgeven, ik weet niet waarom ik maart schreef, ik bedoelde sowieso februari

      Verwijderen
  5. gewoon kado~s voor verjaardagen van de kleinkinderen bij de plaatselijke intertoy's gekocht. Brengen het netjes gratis thuis. Ook boeken bij de boekhandel netjes gratis thuis bezorgt. Bij de grote web winkels koop ik niet,vaak duur zeker Bol.

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn eerste gedachte was dat dat bij bijvoorbeeld Ikea wel in no time 'overboekt' zou raken. Er zijn echt mensen die dat énorm gemist hebben. Evenals Action.

    De dingen die we echt nodig hadden, die heb ik al die tijd online besteld. Dus ik geloof niet dat ik click-collect gemist heb of nodig ga hebben.

    Voor lokale winkels is het misschien wel een manier om zichzelf weer makkelijker op de kaart te zetten. Voor hen hoop ik dat het financieel een klein beetje helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik snap ook niet zo heel goed wat het nou precies gaat toevoegen...

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)