woensdag 19 mei 2021

Terug aan het solliciteren

 Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar ik heb momenteel soms echt het idee dat ik een soort van "groundhog day" beleef. En dan bedoel ik niet de dag dat bosmarmotten uit de grond komen, maar ik bedoel het in de betekenis van de film Groundhog day, waarin de hoofdpersoon elke dag dezelfde dag herbeleefd....


Het zal vast een combinatie zijn van het thuisblijfmoeder zijn en dan nog eens de corona eroverheen. Elke dag volgt zo'n beetje hetzelfde ritme en het begint echt saai te worden. En toen vroeg Sander: Daan, wordt het misschien niet weer eens tijd om op zoek te gaan naar werk? En ik dacht: ja, eigenlijk is dat best een goed idee. Het gaat goed met me, qua PMDD klachten, dus ik denk dat het wel weer eens tijd wordt om op zoek te gaan naar wat meer uitdaging. 


De afgelopen week heb ik dus gereageerd op een aantal vacatures.  Ik werd al direct bij 2 bedrijven uitgenodigd om op gesprek te komen, dus dat is een heel leuke opsteker. Morgen heb ik een tweede sollicitatiegesprek bij een van die twee bedrijven, dus ik ben erg benieuwd wat daar van gaat komen. Het zou leuk zijn om weer aan de slag te gaan en wat meer onder de mensen te komen! 

8 opmerkingen:

  1. Wat spannend! Heel veel succes!

    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel success en lekker weer wat voor jezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt positief en lijkt me goed voor je. Afleiding, inspiratie, beweging. Ik werk drie dagen buitenshuis en merk al hoe ik afstomp als ik dat thuis doe, laat staan als ik helemaal geen werk zou hebben.
    Ik hoop voor je dat je iets vindt dat bij je past, veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken het ook. zeker nu met corona zien de dagen er voor mij allemaal hetzelfde uit.
    Aan de ene kant zou ik graag weer aan het werk willen maar met alle onzekerheden nu met corona durf ik het gewoon niet aan.
    Zolang er het risico is dat mijn kinderen op elk moment weer thuis kunnen komen te zitten ga ik niet aan het werk. kids nu al 4 x in quarantaine omdat op school iemand positief getest was.
    Geen baas die er opzit te wachten dat ik steeds niet naar mijn werk kan komen en eerlijk het geeft me ook rust. de wetenschap dat ik niet in allerlei bochten hoeft te wringen mocht er weer 1 thuis komen te zitten.
    Ik snap ook dat niet iedereen deze luxe heeft

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar zat ik eerlijk gezegd ook een beetje mee, dus ik solliciteer nu ook op functies voor niet teveel uren, zodat ik in geval van zo'n quarantaine niet teveel uren opvang hoef te regelen. Gelukkig heb ik mijn ouders hier in de buurt wonen en vaak willen zij wel bijspringen als het echt nodig is. Maar ik hoop dat het niet meer te vaak gaat gebeuren

      Verwijderen
  5. Succes met solliciteren. En niet teveel zorgen over een eventuele quarantaine. Iedereen zit in het zelfde schuitje. Lekker solliciteren en als je kan werken zorgt voor nieuwe energie. (En alleen uit goedheid zeg ik dit, niet als oordeel, maar verdien een inkomen. Aansluiting houden met de arbeidsmarkt is zo belangrijk, helaas zie ik meerdere schrijnende gevallen van vrouwen die dat jaren niet zijn geweest. Nogmaals niet rot bedoeld!)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)