zaterdag 25 februari 2023

Piep in oor

 Zoals ik vanderweek al schreef heb ik een piep in mijn oor. Dit gebeurt wel vaker als ik gestresst ben. Vaak als ik op een verjaardagsvisite ben geweest of een drukke dag heb gehad, gonzen mijn oren nog een tijdje na. In eerste instantie viel het me dus ook niet op dat de piep deze keer anders was en maar aan één kant zat. Maar toen begon het ook een beetje pijn te doen en ben ik maandag naar de huisarts gegaan. 

Vocht achter trommelvlies

De huisarts zag dat er vocht achter mijn trommelvlies zat. Waarschijnlijk veroorzaakt dit de piep in mijn oor. Dus komende weken moet ik dagelijks een ontstekingsremmende neusspray gebruiken. Tot nu toe merk ik nog geen verbetering en dat geeft me wel veel stress, want de piep is soms heel erg luid en pijnlijk en op internet lees je allemaal nare verhalen van mensen bij wie het niet meer overgaat. Dit maakt me best angstig - en ik ben niet de enige, want er zijn hele forums over volgeschreven, maar helaas komt niemand terug om te vertellen of de neusspray heeft geholpen... 

De enige manier om de piep weg te laten zijn lijkt om zelf geluid op te gaan zoeken, maar mijn hersens zijn nog steeds juist op zoek naar rust en stilte. Dus dat is heel erg dubbel. Het is kiezen uit twee kwaden: of zelf geluiden opzoeken, of de hele tijd in die piep zitten. Ik kom dus sowieso niet echt tot rust de afgelopen dagen. 

Voorjaarsvakantie

Nu begint ook nog eens de voorjaarsvakantie, waar ik door dit gedoe best wel tegenop aan het hikken ben. Want ergens wil ik het liefst gewoon in bed gaan liggen en wachten tot het overgaat. Maar Tobias verdient beter. 


5 opmerkingen:

  1. Ongeveer 10 jaar geleden heb ik een heftige oorontsteking gehad en zelfs naar KNO arts geweest die het doorprikte. Heb daar gehoorschade aan over gehouden.
    3 jaar geleden na verkoudheid last van draaiduizeligheid (BPPD)gehad dan is er een kristalletje verschoven in oor. Ik kon zonder hulp de 2 meter van stoel naar andere kant vd kamer niet overbruggen om langs dressoir de rest vd kamer te lopen. Oefeningen moeten doen, je op bed zittend naar links en rechts laten vallen, epley methode.
    Net na 1 januari verkouden geworden en weer oorontsteking, sofradex voor gekregen en dat hielp deels, de pijn ging wel weg maar het geknetter en druk niet, Na 3 weken neusspray fluticasonpropionaat voor gekregen, dat gaat pas na 3-5 dagen werken maar nog steeds is het niet helemaal goed. Als ik over 2 weken nog last heb terugkomen bij arts. Gelukkig heb ik geen extra gehoorschade nu maar wel soms een piep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend voor je! bij mijn man vermindert de piep met spoelen met een rhinohorn, dat geeft echt meteen verlichting/vermindering van de piep. Hebben ze ook bij het blauwe mannetje. En negeren (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gister eindelijk mijn rhino horn binnengekregen. Wat een handig ding zeg! Had ik al veel eerder moeten kopen. Altijd dat gedoe met neusspray wat amper helpt.... Dit is echt 100 keer beter. Bedankt voor de tip

      Verwijderen
  3. hai, ik ben van m’n piep afgekomen door dr. Bas de Cock, kijk eens op zijn website, hij heeft nu ook een interview in Flair Magazine. t heeft alles te maken met de overprikkeling van het zenuwstelsel, die kun je weer kalmeren door middel van ademhalingsoefeningen, meditatie, yoga. ik had maandenlang slapeloze nachten door de piep, het had m’n hele leven overgenomen. nu heb ik het roer weer in handen en als ik de piep weer denk (!!) te horen, is dit een teken om het rustiger aan te doen. meer ademruimte te nemen. hoop dat je er wat aan hebt :) er is ook een boek van Sandra Posthumus, dat wordt aangeraden door dr. Bas de Cock

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend zo'n piep in je oor zeg. Hopelijk gaat de spray alsnog helpen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)