donderdag 5 oktober 2023

Afvallen - een update

 Ik zal even een korte update geven voor het afvallen.

Het gaat opzich best goed. In een maand tijd was ik 2,2 kilo kwijt. Veel sneller hoeft het van mij ook niet te gaan, want hoe sneller het eraf is, hoe sneller het er ook weer aanzit, met het jojo effect. Dus ik doe rustig aan, probeer elke dag 1 uur te lopen en minder te snoepen. 

Als ik zo doorga dan zou het makkelijk moeten lukken om voor december 5 kilo kwijt te zijn, maar ik weet ook wel dat de eerste kilo's vaak het makkelijkste zijn; deze afgelopen week ben ik bijvoorbeeld nog niets afgevallen. Maar ik blijf het gewoon volhouden. Wandelen is sowieso ook goed voor mijn mentale gezondheid, dus het heeft altijd al dat voordeel. 

3 opmerkingen:

  1. 2,5 kilo is veel in een maand! Heel goed! Maar bedenk dat als je zelfs maar 1 kilo per maand af zou vallen, de 12 kilo er in 1 jaar af is. Dus niet te streng voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn! Dat is mooi gelukt zeg. En inderdaad: te snel wil je ook niet, want je wilt het er niet zo weer 'aan krijgen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Netjes hoor, gewoon lekker doorgaan. Uiteindelijk gaat het niet om dat getal, maar om je fysieke en mentale welbevinden. Juist dat rustige afvallen heeft veel meer resultaat op lange termijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)