donderdag 19 oktober 2023

Verwarming - aan of uit?

 De post die jullie wisten dat ging komen πŸ˜† Elk jaar komt het namelijk wel een keertje voorbij: we nemen ons altijd voor om de verwarming zo lang mogelijk uit te laten. 


Dit jaar is het tot nu toe echt heel makkelijk: eigenlijk hebben we het nog geen enkele keer onder de 20 graden gehad in de woonkamer. Soms voelt het wel wat frisser, maar dan vind ik het heerlijk om lekker onder een dekentje te gaan zitten. Vaak vind ik de warmte van de verwarming namelijk niet eens lekker, behalve als het binnen echt guur begint te worden. 


Over anderhalve week vieren we Tobias verjaardag, dan zal ik de verwarming naar verwachting wel aan gaan zetten, want anderen vinden het vaak wat sneller koud dan ikzelf. Maar tot die tijd probeer ik hem nog even lekker uit te houden.


Hebben jullie de verwarming al aan gezet? 

7 opmerkingen:

  1. Nee, begin november vieren wij ook de verjaardag van onze zoon. Maar zelfs dan staat bij ons de verwarming waarschijnlijk nog niet aan. Zodra er meerdere mensen in de woonkamer zijn warmt het namelijk al snel op en zullen we er een raampje bij open zetten. Vorig jaar hebben we pas de eerste week van december de verwarming aan gezet toen werd het met 14 graden te fris. ( en het werd vochtig in huis). Op dit moment lopen man en kinderen nog in een korte broek en tshirtje rond. Op bed ligt er een laken want anders worden ze wakker met zweet in hun nek. Ik zelf daarin tegen heb wel al een dubbel dekbed op bed. En overdag draag ik weer een extra laagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 16 graden in de woonkamer..jep cv aan op 17,5. Vergaderen met een druppel aan je neus en zonder gevoel in je vingers en tenen.. niet mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik inmiddels wel moet ik bekennen. Onze woonkamer zit aan de koude kant van het huis en het werd echt fris.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met dit weer vind ik het echt te koud zonder verwarming.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog geen verwarming aan hier, wel een (fleece)vest ;) en met een dekentje op de bank. Volgende stap is een thermo-shirt onder het vest en dikke slokken in sloffen (loop nu nog op slippers, met in de avond dunne sokken). Dus ik denk dat we het hier ook nog wel even een tijdje uitstellen.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb gisteren alle verwarmingen even opengezet om door te laten stromen. Gisteravond toen ik uit de keuken kwam de radiator in de kamer even aangezet. Na een uurtje was het alweer behaaglijk en heb ik hem uitgedaan. Goed weekend en we komen elkaar wel weer tegen. Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De verwarming brandt alweer een week of 1,5/2 denk ik, toen het echt frisser werd. Ik zie niets in de sport van zo lang mogelijk niet stoken. Het komt m'n middeleeuwse huis en m'n gestel niet ten goede en we kunnen het prima betalen.
    Ik hoop dat komend jaar de nieuwe cv-ketel op de planning komt, dan kunnen we hopelijk wat gerichter verwarmen en kan de thermostaat eindelijk weg uit de (warme) woonkamer, ten gunste van de koudere ruimtes.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)